Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Trasig Krona Davosa Ternos

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av calzone, 26 mars 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Idag var det dags att använda Davosan igen, Satte mig vid datorn ställde in tiden allt var frid och fröjd, Men när jag skulle skruva fast kronan gick det inte :(, Ringde Urtids urmakare som trodde att det var kronan som var sönder kan vara axeln som går ut ifrån boetten ochså men troligtvis kronan...Han sa att en ny krona går på ungefär 700 kronor och om det är både axeln och kronan troligtvis 1200...Och jag får dessutom stå för frakten själv han kunde dock inte lova hur mycket det kan gå på jag frågade kan du garantera att det inte blir dyrare än 1500 ?, Det kunde han inte garantera...Så finns det några billigare allternativ ?, Fan vad surt detta känns är ju inte alls längesen jag köpte den.

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Gäller att ta det försiktigt när man drar upp klockan, minskat slitage på kronans och axelns gäng är den största anledningen till att jag använder watch winder.

Om du tittar så borde du se om axeln åkt ut eller inte. Billigare är ju såklart att plocka isär själv och se vad som gått snett och göra jobbet själv. Urmakaren kommer ju inte byta mer än nödvändigt ändå så jag vet inte hur stor vinsten är, det enda är ju att han såklart inte kan garantera ett pris utan att ha sett klockan, han kan ju inte ha en aning om omfattningen över telefon. Be honom göra en okulär kontroll och ringa med prisförslag innan han påbörjar arbetet.

3. ZQT

ZQT The Banker

1500, är inte det ungefär vad en ny Davosa kostar? Case closed isåfall! :)

4. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Max : Han var nästan helt säker på att kronan måste bytas...Men är det ngn vänlig själ på forumet som har en fix så tackar jag inte nej för en billigare peng :), JakobZ en ny Davosa Ternos kostar närmare 6000...Jag gav själv strax över 2K för min. Jag gillar klockan och fixar den sålänge det inte kostar mer än vad jag gav för den.

5. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund