• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trasig kronograf

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Efter att precis ha sålt en klocka så fingrade jag på min Heuer Autavia på armen. Straffet kom som ett brev på posten.

Nollställningen kärvade. I samband med det gick något sönder och nu går det inte att starta kronografen igen.

Vad kan ha hänt?
 

Freddie L

Panerai
Nej, vad tråkigt på den fina Heuern!

Nu känner jag mig lite skyldig till "jinxen"... Hoppas verkligen att du får igång den på ett enkelt sätt!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nej, vad tråkigt på den fina Heuern!

Nu känner jag mig lite skyldig till "jinxen"... Hoppas verkligen att du får igång den på ett enkelt sätt!
He he, ja det var lite snopet. Hoppas Speedyn satt bra på armen under resan hem.
Tror dessvärre att det det innebär en service på Heuern, men det vore ju kul om det bara var någon mindre grej som behövde åtgärdas.
 

johan905

Omega
Jag köpte en klocka med valjoux 7734 verk som inte heller fungerade (som du beskriver) det var bara en fjäder som hoppat fel... vek tillbaks den o sen fungerade allt perfekt!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hur har det gått? Fått någon ordning på tidtagningen? Du måste ju kunna ta tid på matlagningen nu under jul och nyår:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Du får väl ta nån annan kronograf att ta tid på julskinkan med så länge.

Mycket nöjd med Tudorn! Lite sugen på en Datejust med silvertavla och oysterlänk men än så länge har jag stått emot. Får tjuvlåna frugans Datejust annar. Lite inne på en Tudor Oysterdate med smallrose tavla också. Inget i klocklådan (Aqualand undantaget) får va senare än 1970 är mitt nya:)
 
Topp