• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Travsnack - Tråden om trav och V75

Tjenare

Hur ser det ut med travintresset på forumet? Har vi några hästägare, V75 lirare eller kanske någon tränare?

Tänkte att det verkligen saknas en tråd med roliga travdisskusioner och speltips till tex V75.

Själv äger jag en travare som inte direkt rosat marknaden ännu. Mycket skadebekymmer har satt stopp och skapat djupa hål i plånboken :banghead:.

Lirar såklart en hel del V75 som i mitt tycke är världens bästa spel. Svårt som attan men man kan bli rikligt belönad om man är rätt ute.

Mvh

Cheval Blanc

P.s Kunde inte hitta någon liknande tråd i sökfunktionen men lm det finns en så kan vi stänga denna.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har tänkt på detta sen Lifestyle kom till, borde finnas en travtråd.

Har haft ett uppehåll under nästan ett år men har börjat spela nu igen, gått knagligt detta året.. Får se om man kan råda bot på det ikväll ;)

Har ingen häst själv men pappa har en andel som jag funderar på att ta över mest för att jag gillar hästens personlighet :)

När jag hade badkar brukade jag lägga in något spel och ligga och koppla av till några lopp, kan rekommenderas efter en stressig dag!
 
Farfar var på invigningen av Valla, farsan delade sin tid mellan Ulriksdal galopp och Valla i sin ungdom, och åkte land och rike runt med Nordinarna, själv åkte jag rochard som femåring och har väl sett minst 1000 travlopp.
Så ett visst travintresse finns väl....:cigar:.
 
He he...det vete fan, men travet och spelet kom väl "naturligt".
Dock taggat ner sedan lång tid tillbaka men följer mest via tv nuförtiden.
Dagens 100-ing sitter på Roger America v75-5 #2.
 
Har tänkt på detta sen Lifestyle kom till, borde finnas en travtråd.

Har haft ett uppehåll under nästan ett år men har börjat spela nu igen, gått knagligt detta året.. Får se om man kan råda bot på det ikväll ;)

Har ingen häst själv men pappa har en andel som jag funderar på att ta över mest för att jag gillar hästens personlighet :)

När jag hade badkar brukade jag lägga in något spel och ligga och koppla av till några lopp, kan rekommenderas efter en stressig dag!


Det är en otrolig känsla när ens egna häst startar. Nervös från att den anmäls en vecka innan och otrolig adrenalinkick när väl loppet går. Jag älskar det. Rätt bra kick när man lirat på V75 och man bombar in en go skräll också.
 
He he...det vete fan, men travet och spelet kom väl "naturligt".
Dock taggat ner sedan lång tid tillbaka men följer mest via tv nuförtiden.
Dagens 100-ing sitter på Roger America v75-5 #2.


Ett bra spel! Den är med på V7 bongen. Spikar nog Shogun DK i första. Luktar hård körning från start och då blir den svår att stå emot tillslut. Tycker Bergshults Leffe är lite bortglömd i sista så det blir chansspik där. Nosegear med Örjan kan vara en härlig skräll.
 
Ett bra spel! Den är med på V7 bongen. Spikar nog Shogun DK i första. Luktar hård körning från start och då blir den svår att stå emot tillslut. Tycker Bergshults Leffe är lite bortglömd i sista så det blir chansspik där. Nosegear med Örjan kan vara en härlig skräll.
Hoppas på det, försöker hitta någon mellan 10-20 ggr på lördagarna när jag kollar på burken.
 
Lopp 1 blev väl inte riktigt som man tänkt sig. Hård öppning men otroligt långsamt tempo på mellandelen av loppet. Då var det kört för Shogun... Undra hur många lördagar man vart med om som är körda redan 16.25 hahaha
 

Tärnan

Cartier
On Hold till spets med nöd o näppe med Ed You i dödens. Ed You håller trycket uppe för sin stallkamrats skull Nahar som plockar ned alla på upploppet. Nahar vinner med ett huvud.
 
Grundtanken Idag var spik på Scampi och Bergshults Leffe. Då hade jag vart kvar nu men så börjar man lyssna på tränaren som är super nöjd med Shogun och då viker man sig för det. Måste ha bättre karaktär alltså.

Spring Erom har jag gillat och lirat länge. Minns att jag hade satt en super DD med honom under ett besök på Stochampionatet för 3 år sedan tror jag. Då fick han avbryta loppet och haltade in på innerplan. Skadad ett år efter det. Fantastiskt att komma tillbaka efter en sån skada.
 

Tärnan

Cartier
Grundtanken Idag var spik på Scampi och Bergshults Leffe. Då hade jag vart kvar nu men så börjar man lyssna på tränaren som är super nöjd med Shogun och då viker man sig för det. Måste ha bättre karaktär alltså.
Jo, man har gjort misstaget att lyssna på andra för mycket. Har sedan 2 veckor tillbaka börjat med en ny variant där jag redan mån-tisdag plockar ut hästar som jag går på min magkänsla. Utifrån detta urval får jag bara lägga till men inte dra ifrån ju närmare inlämningsdags jag kommer. Vinner ändå inte.
 

Tärnan

Cartier
Har ett jättesystem reducerat ned till 1000 rader och jag har inte ens neon face o Spring Erom med på ramen. Skäms! Ska aldrig mer spela!
 
Topp