• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Travsnack - Tråden om trav och V75

Vi frågar väl @Denke vilken som är bästa spiken tills imorrn?

Jag spikar triton neergård då han är snabb ut och kan sedan välja vem han vill släppa ledningen till och sedan ta alla på open stretch! Mosaique Face streckad till 7% är mycket intressant och glöm inte Punk i sista avdelningen! Norsktränad häst så det bör vara stort plus med körspö. Bra smygläge och lirad till 5% känns klart i underkant.
 
Jag spikar triton neergård då han är snabb ut och kan sedan välja vem han vill släppa ledningen till och sedan ta alla på open stretch! Mosaique Face streckad till 7% är mycket intressant och glöm inte Punk i sista avdelningen! Norsktränad häst så det bör vara stort plus med körspö. Bra smygläge och lirad till 5% känns klart i underkant.
Punk var mitt lir denna vecka, hade varit bättre att lägga stålarna på en bra flaska vin.
Och detta utan att läsa denna tråd.
 
Denna tråd är lika pigg som mina spel har varit den senaste månaden.
Mest "patron ur" 600 kvar.
Men en liten ljusning kanske kan skönjas?
Tog rygg på tomten Nybrink(ni hajjar hur lågt jag sjunkit) och och kastade in en hund på Certain Age på Eskils i eftermiddags.
Och se på fasen, nog sjutton sprattlade den in till 24ggr degen.
Finansierade min rea- runda i stan i morse.
 

Bender

Cartier
Tjenare

Hur ser det ut med travintresset på forumet? Har vi några hästägare, V75 lirare eller kanske någon tränare?

Tänkte att det verkligen saknas en tråd med roliga travdisskusioner och speltips till tex V75.

Själv äger jag en travare som inte direkt rosat marknaden ännu. Mycket skadebekymmer har satt stopp och skapat djupa hål i plånboken :banghead:.

Lirar såklart en hel del V75 som i mitt tycke är världens bästa spel. Svårt som attan men man kan bli rikligt belönad om man är rätt ute.

Mvh

Cheval Blanc

P.s Kunde inte hitta någon liknande tråd i sökfunktionen men lm det finns en så kan vi stänga denna.
Missat denna tråd helt, som tidigare travtok kanske därför! Har varit delägare i ett gäng travhästar åkt land och rike runt bara för att titta på trav, valla varje onsdag på kongressen inte missat ett elitlopp om man inte räknar dom 3 sista år då jag tappa intresset helt från att ha spenderat 3-5 timmar dagligen att läsa program, tidningar, lopparkiv mm. Det jag kan sakna är djuret och känslan att kliva in i vinnare ringen efter en V75 vinst.
Det är en kul sport men det kostar på i tid och pengar.
Korrar lite måste nog var 4 år sedan, år går snabbt.
 
Senast ändrad:
Missat denna tråd helt, som tidigare travtok kanske därför! Har varit delägare i ett gäng travhästar åkt land och rike runt bara för att titta på trav, valla varje onsdag på kongressen inte missat ett elitlopp om man inte räknar dom 3 sista år då jag tappa intresset helt från att ha spenderat 3-5 timmar dagligen att läsa program, tidningar, lopparkiv mm. Det jag kan sakna är djuret och känslan att kliva in i vinnare ringen efter en V75 vinst.
Det är en kul sport men det kostar på i tid och pengar.
Korrar lite måste nog var 4 år sedan, år går snabbt.
Kul!
Har kommit in i matchen igen eller har du slutat för gott?
 
Nä jag är inte med matchen nu och man ska aldrig säga aldrig. Trav är en j*vligt kul och trevlig sport. Tittar lite då och då på tv små spelade vinnare på elitloppet. Får börja följa denna tråd så kanske man får tillbaka lusten igen.
Härligt!
Ja det är ett jävla träsk men fruktansvärt kul på många sätt..
 

Tärnan

Cartier
Härligt!
Ja det är ett jävla träsk men fruktansvärt kul på många sätt..
haha, ja trav är lika roligt som det är knäckande. Jag spenderar minst 10h med mitt system och det börjar så smått redan på söndag kväll. Sedan enskalerar det på torsdag - fredag kväll samt lördag fm. Så otroligt skönt att ha klurat ut på förhand hur skiten ska köras och lika mycket psykbryt får man när det inte går som man tänkt sig. Allt från att hästen galopperar för att den sett en fotograf för nära till tveksamma kuskstyrningar. Ovanpå detta kommer det alltid något från sidan som ställer till det som väder eller en strykning i sista stund eller nåt annat man inte kunde ha förutsett. Likväl är jag tillbaka i träsket dagen efter.
 

Bender

Cartier
haha, ja trav är lika roligt som det är knäckande. Jag spenderar minst 10h med mitt system och det börjar så smått redan på söndag kväll. Sedan enskalerar det på torsdag - fredag kväll samt lördag fm. Så otroligt skönt att ha klurat ut på förhand hur skiten ska köras och lika mycket psykbryt får man när det inte går som man tänkt sig. Allt från att hästen galopperar för att den sett en fotograf för nära till tveksamma kuskstyrningar. Ovanpå detta kommer det alltid något från sidan som ställer till det som väder eller en strykning i sista stund eller nåt annat man inte kunde ha förutsett. Likväl är jag tillbaka i träsket dagen efter.
Känner igen mig, söndag kväll titar igenom spelistan. Måndag kör loppen med badankor i badkaret, Tisdag och Torsdag kommer pappers tidningarna (så var det då) övrig tid lopp arkiv och övrig Internet läsning och en hel del telefon samtal hit och dit. Lämna aldrig inte in bongen förens i sista minuten. Så jag känner igen mig:)
 

Tärnan

Cartier
Jag brukar alltid ta reda på banans beskaffenhet som längd på upplopp samt väderprognosen. En gång gick så långt att jag började läsa gotlands-färjans tidtabell eftersom jag insåg att en kusk sagt att han skulle åka med hästen samma lördag morgon o hinna till Örebro. Efter att ha kollat tidtabellen inser jag att hästen kommer fram 1,5 timme före start och jag tänkte att det kan ju aldrig vara bra så jag plockade bort den. Kusen hade då spenderat ca 8-9 timmar i släpvagn och det är ju inte rocket-science att den behöver vila upp sig lite innan start. Mycket riktigt galopperade den bort sig direkt.
 

Bender

Cartier
Så här i semester tider så har jag en rekommendation eller något trevligt att göra på semestern och det fungerar med hela familjen.
Ta och besök en travbana en tävlingsdag på valfri plats i vårt avlånga land. Höra det dova ljudet ifrån hovarn från hästarnas när dem travar för fullt och speakerns röst ifrån högtalarna vid upploppet för att sedan gå in och ta en kaffe,öl eller glass och titt vidare i programmet på nästa lopp. Det är inte fel, faktiskt riktigt trevligt. Trav ska upplevas på vallen :)
Trevlig sommar!
 

Bender

Cartier
Jag brukar alltid ta reda på banans beskaffenhet som längd på upplopp samt väderprognosen. En gång gick så långt att jag började läsa gotlands-färjans tidtabell eftersom jag insåg att en kusk sagt att han skulle åka med hästen samma lördag morgon o hinna till Örebro. Efter att ha kollat tidtabellen inser jag att hästen kommer fram 1,5 timme före start och jag tänkte att det kan ju aldrig vara bra så jag plockade bort den. Kusen hade då spenderat ca 8-9 timmar i släpvagn och det är ju inte rocket-science att den behöver vila upp sig lite innan start. Mycket riktigt galopperade den bort sig direkt.
Lika viktigt att våga välja bort, så där gjorde du din läxa. Vissa hästar klara av att resa bättre en andra, leta information om en häst som rest om den ätit och druckit bra, har den det då har den tagit redan bra om inte då sk man nog inte ha den som spik i varje fall.
 
Har vi några bra drag till dagens V75 omgång?

Cristine Sixteen, Tumble Dryer, Västerbo Loveboat och Valentino Strix är några härliga drag för mig. Spikar Veijos Fridericus i första avdelningen.
 

Bender

Cartier
Har vi några bra drag till dagens V75 omgång?

Cristine Sixteen, Tumble Dryer, Västerbo Loveboat och Valentino Strix är några härliga drag för mig. Spikar Veijos Fridericus i första avdelningen.
Tittade på warm ups på att iatg vision v75 1 och 2 och Veijos i första såg fin ut i lugnt tempo såg ingen annan som stack ut.
 
Eh...kalla mig lill-Nybrink.
Spikade två hästar i kväll, en favorit och 24-oddsaren i sista.
Tyvärr skötte sig inte ATGs dator lika bra, bara fem rätt, men stödspel gjorde att plymen fylldes på.
Andre` Eklundh kvällens kusk.:cigar:
 
Tjenare!

Vad tror vi om dagens jackpott omgång?

Kommer sannolikt luta mig mot Ratseputz och Mellby Apollo som spikar. Den ene hoppas jag kommer gynnas av ett hårt tempo och den andre tror jag på spets och slut.

Vad lutar ni er emot idag?
 

GWD

Panerai
Jag är fortfarande förbannad på domarna från igår, försök ett till elitloppet. Bold Eagle gick till spets och dom jävlarna avbröt starten. En hel del pengar försvann rätt ner i soptunnan för mig.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tänkte prova lyckan på V86 ikväll!
Det var tydligen längesen jag spelade HarryBoy :D
7825EF2E-D551-4BD8-A3D0-91B5438EE71D.jpeg
 
Har vi någon här som spelar Top 7 och som förstår för- och nackdelar mellan följande två system, 1 (spik) och 2-3 (System 1) respektive 1-3 "utan inbördes ordning" (System 2)?

System 1
PLAC.HÄSTAR
1:a6 (spik)
2:a8, 9
3:a8, 9

System 2
PLAC.HÄSTAR
1:a6, 8, 9
2:a6, 8, 9
3:a6, 8, 9

Häst 9 kan inte hamna på någon annan placering än tre för att ge vinst i System 2, häst 6 och 8 måste vara första respektive andra i ordningen för att utdelning ska bli aktuellt. Så i praktiken blir System 2 som att spela System 1.
 
Senast ändrad:
Topp