Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tre frågor...

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 12 september 2014.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

1. Varför har inte Rolex skapat någon modell med större komplikation, tourbillon, minut repeterare, split second eller dylika? Det är ju rätt vanligt att större märken gör i alla fall en mer avancerad modell för att visa vad man går för.

2. Breitling Flying B, var detta den största floppen i Breitlings historia? Har ni ägt en, var den bättre i verkligheten? Jag ser dem rätt ofta till salu för rätt höga priser. Har dock aldrig hört någon som haft den eller velat ha den.

3. Finns det enligt er något tak på priser och prisökningar på armbandsur, kommer man till en punkt då man säger: Nej, detta är det inte värt. Skulle ni köpa en Rolex Submariner i stål för 100.000 kr?

2. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    1. Varför skulle dom? Rolex tillverkar sport och funktionssäkra klockor. Ungefär samma som att Volvo skulle börja tillverka sportbilar för 2milj.

2. Har aldrig hör om den klockan.

3. Nej! jag köper vintage :)

ScubaKing gillar detta.
  3. Brogren

Brogren Friends of KS

Rolex har gjort en split-second modell. Har för mig att John Goldberger har ett exemplar.
    Modellen heter 4113 och du kan läsa om den och kolla en kort film här på Hodinkee.

Resten av frågorna kan jag inte svara på då jag inte är så intresserad av varken Breitling eller Submariners.

willbur och ScubaKing gillar detta.
  4. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Angående fråga två så tycker inte jag att den var så hiskeligt ful, har sett klart värre.

ScubaKing gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield