• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tre nyheter från Rolex

Singular

Rolex
2-Faktor
vad menar du med hommage?

edit: jag tror jag förstår precis vad du menar men tycker helt tvärt emot. rolex gör ju hela tiden nyare modeller av gamla detaljer.

jag skulle bli mer förvånad om det inte kommer än om det kommer - det röd-blåa vridringsinlägget är gemensamt för de tre tidigare generationerna av GMT-Master, så jag finner det högst sannolikt att det lär dyka upp igen. När? När man kan. Det är dock ingen supervild gissning att modellens 60-årsjubileum nästa år kan vara ett sällsynt väl valt tillfälle...
 

Bino

Cartier
Pratade med en säljare utomlands och tydligen har rolex problem med att få fram den röda färgen, sant eller ej, vem vet..
Det sa Bergströms i Malmö med. Såg dock i förra veckan att Hublot lyckats med röd keramik så Rolex borde också fixa det förr eller senare.

Edit: Singular hann före :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Hublot har ju lyckats ta fram röd keramisk ring, men dem kan ju omöjligt ha ensamrätt på en färg.. så vem vet!
 

par

Patek
2-Faktor
Fyller på med lite fler photoshoppade varianter


BF110D77-441E-43ED-9517-1B7F282ECF45-4908-00000317C33FBC52_zpsd1611c3a.jpg


721551B4-EF18-492E-873B-B7F180795ED8-4908-00000317B90F3FBA_zps5254813d.jpg

Dessa flyger för mig! Har svårt för vissa kombon men även som pepsi är det helt ok=)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag har för mig att det är kadmium man normalt använder för att få till röd glasyr vilket om inte förbjudet numera så är det inte helt hälsosamt att arbeta med.
 
Topp