• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trevlig liten sak

mouqvist

Rolex
Fick prova på denna Traser P6506 Commander, blev överraskad över kvalitén, designen och funktionen.
Boett i titan (43mm men bärs lite mindre), safirglas, bezel i komposit (kolfiber) , wr200m med skruvad boett och krona samt de välkända tritium visarna och index.

image.jpg


image.jpg
 

mouqvist

Rolex
Har haft en aluminox 3051, styrkan i tritiumet verkar vara densamma hos Traser, kanske aningen svagare (svårt att bedöma när man har bara en klocka till hands)
Dock ska man tänka på att inom militären kan ert vara tydligen livsfarligt med en klocka som lyser för mycket, användaren ska kunna läsa tiden utan att ge fienden en hint om dennes närvaro.
Tritiumet lyser med konstant låg styrkan medan adra beläggningar såsom lumibrite (seiko) lyser starkt en kortare tid. Se en jämförelse på WUS nedan. Det beror väl på vad man är ute efter. Kan tänka mig att en dykare vill ha mycket lume under en relativt kort tid under vattenytan medan en soldat måste kunna läsa tiden hela natten lång.

http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-sne107-traser-p6506-commander-741674-2.html
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Här är en bild som jag precis tog på min Luminox 3051, med mobilen ska tilläggas. Det är alltså inga som helst problem att vakna mitt i natten och se vad klockan är. Ibland har jag som sagt fått lägga klockan face down för att inte störas.

ymamu8y3.jpg
 
Topp