Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Trevlig liten sak

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 14 mars 2014.

1. Fick prova på denna Traser P6506 Commander, blev överraskad över kvalitén, designen och funktionen.
    Boett i titan (43mm men bärs lite mindre), safirglas, bezel i komposit (kolfiber) , wr200m med skruvad boett och krona samt de välkända tritium visarna och index.

image.jpg

image.jpg

Denke, leben, Beastie och 2 andra gillar detta.
  2. benganb

benganb Bonde

hur läsbar blir en klocka med tritium när det är helt mörkt?

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

andheg gillar detta.
  3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Trevlig klocka men tycker urtavlan känns lite väl liten/vridringen lite för bred.

4. andheg

andheg Friends of KS

Och hur var det med "hjärtat"?

5. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Kan bara svara för min luminox. Är det väldigt mörkt och man är nyvaken blir man bländad och det svider i ögonen.

benganb gillar detta.
  6. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Håller med. Vaknar man mitt i natten kan jag använda min Lumme för att hitta till toaletten... :)

7. Har haft en aluminox 3051, styrkan i tritiumet verkar vara densamma hos Traser, kanske aningen svagare (svårt att bedöma när man har bara en klocka till hands)
    Dock ska man tänka på att inom militären kan ert vara tydligen livsfarligt med en klocka som lyser för mycket, användaren ska kunna läsa tiden utan att ge fienden en hint om dennes närvaro.
    Tritiumet lyser med konstant låg styrkan medan adra beläggningar såsom lumibrite (seiko) lyser starkt en kortare tid. Se en jämförelse på WUS nedan. Det beror väl på vad man är ute efter. Kan tänka mig att en dykare vill ha mycket lume under en relativt kort tid under vattenytan medan en soldat måste kunna läsa tiden hela natten lång.

http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-sne107-traser-p6506-commander-741674-2.html

8. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Här är en bild som jag precis tog på min Luminox 3051, med mobilen ska tilläggas. Det är alltså inga som helst problem att vakna mitt i natten och se vad klockan är. Ibland har jag som sagt fått lägga klockan face down för att inte störas.

9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Häftig lume! Ser nästan vit ut?

10. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Min bild? Timmarkeringarna är gröna, utom 12 som är blå. Visarna är blå. Och bezelringens markering är blå. De olika modellerna har olika färger. Luminox hemsida är väldigt bra på att visa hur de ser ut!

11. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Fin klocka. Det där är en kanonbeater!

12. 4cie

4cie Biskop

Grattis! Den där ser ut att tåla vad som helst :)

Mårtenssons ur Brookfield