• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trickers Kensington beechnut & Car shoes (Orginalet) - 9,5

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hejsan

Precis som i fallet med min andra säljtråd (Meermin och C&J) så handlar det om att jag i samband med mitt bröllop för några månader sen drog på mig alldeles för mycket kostnader och nu får bita i det alldeles för sura äpplet. Jag finns i Stockholm (innerstan) men kan såklart också skicka. Returpolicy: F2F - ingen. Vid frakt: Om varan kraftigt avviker från beskrivning och bilder. Vill ni ha fler bilder eller tycker jag är helt ute och cyklar med priset - skicka ett PM :)

Först ut är ett par Trickers Kensington beechnut.
Dessa har varit mina favoritskor. De är använda men i mycket gott skick (bortsett från att skosnöret på ena skon är av) och ärligt talat de skor jag varit mest imponerad över av alla kvalitetsskor jag haft. Nypris är 345GBP eller strax över 4000SEK (http://www.pediwear.co.uk/trickers/products/149.php)
Skorna vilar alltid i skoblock (vilka ingår i priset) och används ytterst sällan mer än en dag innan de får vila. Jag har alltid rotation i bland mina skor.

Pris: 1500 ink skoblock
qbHcaXM.jpg

2LiFI64.jpg

CXg2qq2.jpg

96seO5r.jpg



Näst ut är ett par Car shoe (orginalet). Dessa kostar 325€ i butik. (http://www.carshoe.com/se/en/collection/man/product/kud006-lva-f0e2q-driving-shoes-suede-light-brown)
Man kan fråga sig varför man köper ett par Car shoe:s för dessa pengar när de slits relativt fort och sulan inte kan bytas men det är en enorm (!) skillnad mellan dessa och alla andra liknande jag haft tidigare. De andra har slitits jättefort medan dessa håller hur bra som helst. (och de har varit från kvalitetsmärken, utan att hänga ut någon specifik tillverkare).

Givet mitt pris är det mer än bra bang for the buck: 900 inklusive skoblock
irGArDJ.jpg

irGArDJ.jpg

TiMR4ZE.jpg

Som ni ser så slits inte sulan alls lika snabbt som på andra liknande skor:
1jfh6q2.jpg
 
Senast ändrad:
Topp