Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Trillade in lite mögel

Diskussion i 'Vintage' startad av Aurum, 15 maj 2013.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

En liten tropical låtsasexplorer och den riktiga Submersiblen. Nu är frågan bara vad jag skall ha dem till...

Nisus, chrand, Fixoflex och 5 andra gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Trevliga, förstår varför du köpte dem men vad du skall ha dem till kan jag inte hjäpa dig med :)

3. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Vilka trevliga bekantskaper, grattis till två spännande klockor! Gillar speciellt Crotonen, saftig boett, stöddiga visare och en tavla som vittnar om ett hårt och ärligt liv...:)

Criss Cross gillar detta.
  4. hans

hans Petrus Kenicius

Från:
    Väster om hEden
    Du är outtröttlig när det gäller mögel. :) Ska du putsa på någon av dom?

5. _jonte

_jonte Friends of KS

Croton var riktigt fin! Vissa sätter dem på armen... ;)

6. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Croton - Grym!!! :) smiskar explorer...
    den andra var lite cool också...
    Grattis

7. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Grattis till sköna klockor! Skulle helt klart välja de framför Tanken, men så är jag kanske ingen gentleman heller :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

8. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillar verkligen dina beskrivningar av klockor. Mer sånt! :artist:

Ariste gillar detta.
  9. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Kul med namnet "Croton Nivada Grenchen". Jag har trott att de antingen döptes till Croton eller Nivada Grenchen och att Croton var för den amerikanska marknaden men - se där så fel man kan ha :)

10. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Härligt mögel! Grattis!

11. calzone

calzone Biskop

Coola klockor :)

12. urinvånaren

urinvånaren Guest

Härliga grattis.

13. easy rider

easy rider Dead Man Walking

När ska du, NiklasArvid och Ariste anordna en kurs i mögelhandel?
    Vem är er kran? Bukten enbart?

14. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

för mig -ja mest ebay, men tradera är säkert bra också, har bara inte orkat lära mig deras sök...

det viktigaste är väl att lära sig skilja på patina och fuktskador...

(...eller göra som jag med Aquastaren jag sålde till dig, köpa ett donatorverk)

15. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Det är lite rörigt minst sagt, tyvärr kan jag för lite för att reda ut begreppen...:)
    Jag sätter +1 på NiklasArvids inlägg och håler likt honom till på eBay och Tradera plus en del byteshandel med en och annan klocknörd. Har varken kontakter, uppslag eller tid för att regga mig på auktionssajter eller forum nationellt och globalt för att göra fynd även om det lockar.
    Ett visst chanstagande hör till tycker jag när det gäller handel av mögel, dåliga bilder är en utmaning och att fråga ger visshet. :)

16. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Väcker liv i denna tråd...

Jag slog till på Crotonen i våras. Idag har den stannat ett par gånger, tyvärr. Vad skall man göra. Tycker om den väldigt mycket.

Är det lönt att serva den tror ni? Var beger man sig? Internt till en KS-urmakare (typ Minuteman ) eller skall man söka externt.

17. Grafton

Grafton Biskop

Klart du ska serva den om du tycker om den! Jag blir också glad när den dyker upp i Dagens vintage; rå och sofistikerad på samma gång. Finns det inte någon urmakare för äldre ur vid Davidshallstorg i Malmö? Här i Stockholm finns ju Farfars klocka som tar emot per post om jag förstått det rätt. Annars har du ju McGyver i dina hoods!