• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trio för alla tillfällen......

Aron

Omega
Jockinho skrev:
Aron skrev:
file.php

Cool DD-homage den där, försökte buda hem en från eBay i helgen utan att lyckas...
Hojta till om du ska sälja :mrgreen:

ska ha det i åtanke :D
 
papadok skrev:
Kan inte låta bli att flika in lite OT här, cykel- och denimnörd som jag är... (Giro-rosa reflex-låtsasselvage = mumma!) Raphas hemsida är lovvärd på många sätt, men just jeans är ju sjukt svårt att få en uppfattning om utan att prova. Vilken av de stora märkenas modeller skulle du säga ligger närmast i passform?

Vet ej faktiskt vilka dom liknar, MEN det jag kan säga är att det är dom bästa Jeans jag haft, jag körde 34/Short och dom sitter bra men om när jag köper nästa par ska jag köra 32, ta den size du normalt har i midjan, Rapha är ju grymma på service så passar dom inte så har dom med en returfraktsedel för att skicka tillbaka dom så får du rätt storlek...

Är även lite sugen på att testa ett par Levis Commuter

http://www.urbanoutfitters.com/urban/catalog/productdetail.jsp?id=20888400&parentid=M_LEVISCOMMUTER

Men ingen Rosa Rapha rand på dom tyvärr :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Passar ju bra.....för det finns bara 3 st kvar i samlarpåsen.

När jag är smart....

687B4CA3-orig.jpg


När det är pundardax....

A29D987C-orig.jpg


När det är kossedax....

D9027B92.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
Tack för det, masterkiller! Har lite ålaskinns-erfarenheter av rapha, men om webshopen är så pass smidig får det vara värt ett försök. [/OT]
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu vore det tråkigt men denna tickar alla boxar för mig. Funkar kalas med jeans och t-shirt, duger att plaska med (är lite av en badkruka) och skämmer inte ut sig med en kostym.

1-48.jpg


Dock vore det väl ändå tråkigt med bara en dinka. ;)
 

Ricrob

Patek
Känns som en del missuppfattade tråden... Eller är det jag som gjorde det? Läste det som att man skulle ta fram en "semi-dröm-trio" som man skulle vilja ha och som inte är helt orealistiskt att man kan fixa en dag, inte att man skulle ranka tre klockor från egna samlingen.. Eller? För all del kul att se samlingsbilder också och en del har fina trio's, no doubt!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ricrob skrev:
Känns som en del missuppfattade tråden... Eller är det jag som gjorde det? Läste det som att man skulle ta fram en "semi-dröm-trio" som man skulle vilja ha och som inte är helt orealistiskt att man kan fixa en dag, inte att man skulle ranka tre klockor från egna samlingen.. Eller? För all del kul att se samlingsbilder också och en del har fina trio's, no doubt!
Ah, my bad.

Davvans samling skulle duga gott. Annars är detta lite godis.

Casual: AP 15202 Jumbo

15202ST.OO.1240ST.01.jpg


Dykare: AP ROO Diver

ap_roo_diver_lg.jpg


Dress: Rolex 1803 med grön stella-tavla

01_XXX_21_1297439298_1.jpg
 

Optimisten

Cartier
masterkiller skrev:
...har suttit ett tag och fundera på en trio som passar till alla tillfällen (och inte fantasipjäser utan några man kan ev skulle kunna köpa nån gång) och kommit på en bra setup dvs:

...

Dykare/Sport - PAM243

00018968.jpg

Jag skulle byta denna mot något med gummiarmband och som är billigare (lägre rånrisk etc..) Kanske någon enkel casio. Annars är dina två andra val helt ok.
 

Målarn

The Steak
Per skrev:
Ricrob skrev:
Känns som en del missuppfattade tråden... Eller är det jag som gjorde det? Läste det som att man skulle ta fram en "semi-dröm-trio" som man skulle vilja ha och som inte är helt orealistiskt att man kan fixa en dag, inte att man skulle ranka tre klockor från egna samlingen.. Eller? För all del kul att se samlingsbilder också och en del har fina trio's, no doubt!
Ah, my bad.

Davvans samling skulle duga gott. Annars är detta lite godis.

Casual: AP 15202 Jumbo

15202ST.OO.1240ST.01.jpg


Dykare: AP ROO Diver

ap_roo_diver_lg.jpg


Dress: Rolex 1803 med grön stella-tavla

01_XXX_21_1297439298_1.jpg

Måste bara fråga.. HUR MÅNGA olika tavelalternativ finns det till DayDaten?? Finns det någon lista ute på nätet med namn/bild???
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Målarn skrev:
Måste bara fråga.. HUR MÅNGA olika tavelalternativ finns det till DayDaten?? Finns det någon lista ute på nätet med namn/bild???
Det är en modell som gjorts i över 50 år. Finns säkert ett hundratal olika tavlor genom åren.
Vissa mer lika än andra. ;)
 

Målarn

The Steak
Per skrev:
Målarn skrev:
Måste bara fråga.. HUR MÅNGA olika tavelalternativ finns det till DayDaten?? Finns det någon lista ute på nätet med namn/bild???
Det är en modell som gjorts i över 50 år. Finns säkert ett hundratal olika tavlor genom åren.
Vissa mer lika än andra. ;)

Joo vet, skulle vara kul och få titta på en lista eller liknande så man kunde se alla olika tavlor som kommit under åren!!
Har ju tänkt och köpa en DD efter GMTn, en DD med grön tavla skulle ju passa GMTn hahah :mrgreen:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Målarn skrev:
Per skrev:
Målarn skrev:
Måste bara fråga.. HUR MÅNGA olika tavelalternativ finns det till DayDaten?? Finns det någon lista ute på nätet med namn/bild???
Det är en modell som gjorts i över 50 år. Finns säkert ett hundratal olika tavlor genom åren.
Vissa mer lika än andra. ;)

Joo vet, skulle vara kul och få titta på en lista eller liknande så man kunde se alla olika tavlor som kommit under åren!!
Har ju tänkt och köpa en DD efter GMTn, en DD med grön tavla skulle ju passa GMTn hahah :mrgreen:
Tyvärr är de inte helt lätt att få tag på.
 

Målarn

The Steak
Ääh du fixar det ;) fram med listan så bjussar jag på öl under nästa GTG :lol: !!! Jag kan tänka mig att den listan är Svår att få tag på, men som jag sas så vore det Kul att ha den :D
 

Optimisten

Cartier
Målarn skrev:
Per skrev:
Målarn skrev:
Måste bara fråga.. HUR MÅNGA olika tavelalternativ finns det till DayDaten?? Finns det någon lista ute på nätet med namn/bild???
Det är en modell som gjorts i över 50 år. Finns säkert ett hundratal olika tavlor genom åren.
Vissa mer lika än andra. ;)

Joo vet, skulle vara kul och få titta på en lista eller liknande så man kunde se alla olika tavlor som kommit under åren!!
Har ju tänkt och köpa en DD efter GMTn, en DD med grön tavla skulle ju passa GMTn hahah :mrgreen:

Bara att läsa igenom sånna här
http://www.timekeeperforum.com/showthre ... -2007-2008
för alla år du är intresserad av.

Jag noterar nästan 100 olika urtavlor för DD bara i denna katalog.
 
Topp