• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Triss vinst!!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tjena!
Kan en helg börja bättre?? :D

Nu blev allt svårt..... Vad ska jag köpa?

image.jpg




Fredagshumor. ;)
 

Fredrischos

Breitling
Fredagshumor! :D

Men som en anekdot till detta ämne så vann en vän en miljon på triss. Han köpte en Rolex GMT-master II LN. :happyhappy:
Han ville inte spendera hela miljonen på en klocka...

Själv hade jag nog köpt en AP Royal Oak i guld ;) Ska man ha råd med det nu får man väl ta sms-lån och sedan synas i tv...:banghead:
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Din jävel, det högsta jag har vunnit är 300kr. Herregud vad lyckligt lockad jag kände mig då, kände mig som den lyckosammaste personen i världen.
Har en kompis mormor som har vunnit en miljon, två gånger, ja TVÅ GÅNGER.

För att gå topic, jag skulle köra på en 116619LB, snacka om "sleeper" till klockas.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
OM det hade varit sant så hade mitt tips varit detta:
-Öppna ett konto där du sätter in betalning för de kommande två årens räkningar (hyra, el, försäkringar, bil, räntor osv).
-Investera i en lågrisk fond där du sätter in 100,000 - 200,000:-
-Bjud släkt och vänner på en brakmiddag
-Köp klockor för resten :)

Då har du glada vänner, en trygg reserv och dessutom inga utgifter i två år så du kan bränna/spara hela lönen.
Och några fina klockor dessutom :)

Ja, jag drömmer mig också bort i lottovinsternas värld ibland ;)
 

Ketan

Cartier
OM det hade varit sant så hade mitt tips varit detta:
-Öppna ett konto där du sätter in betalning för de kommande två årens räkningar (hyra, el, försäkringar, bil, räntor osv).
-Investera i en lågrisk fond där du sätter in 100,000 - 200,000:-
-Bjud släkt och vänner på en brakmiddag
-Köp klockor för resten :)

Då har du glada vänner, en trygg reserv och dessutom inga utgifter i två år så du kan bränna/spara hela lönen.
Och några fina klockor dessutom :)

Ja, jag drömmer mig också bort i lottovinsternas värld ibland ;)

Vad finns det att drömma om, om man äger en aston martin och de klockorna du har :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
OM det hade varit sant så hade mitt tips varit detta:
-Öppna ett konto där du sätter in betalning för de kommande två årens räkningar (hyra, el, försäkringar, bil, räntor osv).
-Investera i en lågrisk fond där du sätter in 100,000 - 200,000:-
-Bjud släkt och vänner på en brakmiddag
-Köp klockor för resten :)

Då har du glada vänner, en trygg reserv och dessutom inga utgifter i två år så du kan bränna/spara hela lönen.
Och några fina klockor dessutom :)

Ja, jag drömmer mig också bort i lottovinsternas värld ibland ;)

Då har du inte sett mina omkostnader...;)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Som sexåring kammade jag hem 100.000 kr på en trisslot när jag var med min käre mor och mormor på sjukhuset. Jag valde ur en fet bunt. Rätt coolt!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
På riktigt?! Grattis som fan isåfall! :eek:

Jag hade köpt en begagnad Porsche 991 GT3 för pengarna, alternativt en E46 M3 CSL och klockor för resten. Hm, jag hade köpt en BMW S1000RR också.
 

Lowe92

Cartier
Hade köpt en helt ny DD från AD och låtit resten gå till en bostadsrätt. Kanske inte jättekul men definitivt så jag hade gjort i dagens läge :)
 
Topp