• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Triwa Walter Hvalen klocka?

keroro

Rolex
2-Faktor
Den är nog inte överkass men det beror väl på var man lägger förväntningarna... tycker generellt Triwa har rätt så coola klockor med fräck design, även om man själv numera är mer van vid tyngden av riktiga kvalitetsklockor på armen :D
 

zumzumzizu

Breitling
Den är nog inte överkass men det beror väl på var man lägger förväntningarna... tycker generellt Triwa har rätt så coola klockor med fräck design, även om man själv numera är mer van vid tyngden av riktiga kvalitetsklockor på armen :D
Stämmer nog! snygga är de men har inte den "tyngden" :)
 

hedbrg

Panerai
Caliroots sålde ut dom för 399:-
Tyckte de va helt okej så jag slog till på en att kunna slita på när man är på stranden i sommar och så. Läderarmbandet som sitter på va rätt okej och följde med ett bandbytarverktyg i boxen.
 

Subby

Rolex
image.jpeg
Jag har en men den får inte handledstid tyvärr. Annars helt okej klocka för den lilla pengen.
 

Buckshot

Panerai
Har precis fått hem min. Liten smidig "dykare", fast med 10atm så ska jag nog inte dyka. Lumen suger men annars är den ok, speciellt för 800kr på Triwas hemsida.
triwa.jpg
 
Fick en i födelsedagspresent för lite sen, och jag måste säga att jag är imponerad!
I den prisklassen, med 10ATM, skruvad krona, bra känsla i bezeln schysst läder från Tärnsjö mm, så finns det inte mycket att gnälla på. :)
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: SSL

kmg

Patek
2-Faktor
Jo det finns viss likhet. Men dom lirar inte i samma division. Automat mot Kvarts, 800 mot +30000
Exakt. Triwan för mig är helt ointressant.
Apropå att den liknar andra så är Triwa som HM - skapar inget eget utan apar bara efter.
Tycker ni andra att Triwan har en spännande design? Gillar ni den?
 
Tycker om Triwas design, har inte följt det speciellt mycket på senare tiden. Men det var genom deras Nevil serie som jag började tycka att det var intressant och kul med klockor, såpass att jag hade 5st av olika Nevils... Det jag ser på bilderna ovan så tycker jag fortfarande att dem gör bra klockor för det priset!
Sen så kommer det vissa nackdelar med priset, fast det är iof generellt för alla billigare klockor att glaset repar enkelt. Är som första svarta smutsen på en par nya vita skor, att det känns nästan lite förstört..
 
Topp