• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

troligt bedrägeri på tratten

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det samma hände förra veckan att en la upp en Rolex (minns inte om det var en Submariner) och hade kort auktionstid som denna. Jag la till den på minneslistan men sen var auktionen borttagen. Jag skulle rekommendera dig att skicka informationen som du skrev ovan till Tradera.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kan du lägga upp bilderna här så vi som inte är medlemmar på det forumet kan se dom också?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till och med ebay som har strängare regler på dyra säljannonser har problem, så det lär ju dyka upp massvis med sånt här på tradera om de inte ändrar reglerna.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: troligt bedrägeri på tratten

Som med de flesta andra former av scams, typ Nigeriabrev och liknande, är det först och främst köparnas fel att det inte försvinner. Om ingen gick på det hade ingen tjänat pengar och vi hade blivit av med spam och annan skit...

De flesta scams är ju rätt kass genomförda, med Google Translate i spetsen, 400000000 för att låna ut bankkontot eller en rysk tjej som från ingenstans blivit kär i mig och behöver pengar till flygbiljett.

För mig är det otänkbart att köpa en Rolex av nån på Tradera med 0 omdömen och sätta in pengar på ett konto i blindo...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Det samma hände förra veckan att en la upp en Rolex (minns inte om det var en Submariner) och hade kort auktionstid som denna. Jag la till den på minneslistan men sen var auktionen borttagen. Jag skulle rekommendera dig att skicka informationen som du skrev ovan till Tradera.

+1 De är väl ganska vakna bara de får trovärdig info som den ovan.
 

psub

Breitling
ok, nu har jag anmält båda. Har dock anmäl annonser förut utan att något hänt..

Vad sägs om att skapa ett underforum till där man kan lägga upp misstänkta bedrägeriförsök och hjälpas åt att stoppa dem? Jag tror det behövs ett gäng personer som anmäler samma annons för att den ska försvinna.
 
Topp