• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Troligt försök till scam

Gurkan

Cartier
Det har väl inte undgått någon, men ingen skada sker av att lyfta det en gång till..

En vän har en klocka ute på Blocket för runt 1500 spänn. En person med ett extremt vanligt namn kontaktar honom med följande historia.

Han uppger att han gärna vill köpa klockan, men att han bor långt bort och att klockan därför måste skickas. Givetvis står han själv för rek kostnaden. Vidare skriver han att han tidigare blivit lurad vid en distansaffär och att han blivit rådd av en vän till honom som arbetar som polis att be om en bild på objektet tillsammans med id-handling. Om inte id uppvisas kommer han inte att göra affär.

Min vän svarar att han inte kommer att visa leg, med risken att bli id-kapad. Vidare ger han ett antal olika förslag på andra sätt som skulle göra affären mer säker för båda parter. Personen har dock inte svarat öht.

Jag står fast vid att min vän gjort helt rätt. Jag skulle aldrig skicka ut en bild på mitt leg, inte ens utan dom fyra sista. Men det är jag det, så vad säger panelen - överdrivet eller vettigt?

Strunta i summan, inte den som är det viktiga i sammanhanget:)
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Helt rätt i att inte skicka bilder på legitimation av något slag.
För en klocka för 1500 spänn.. Din vän är resonerar vettigt om han struntar i det där.
 
D

Deleted member 1265

Guest