Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tropic tavlor på nyproducerat i framtiden?

Diskussion i 'Diskussion' startad av vikgul, 11 juni 2014.

1. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Funderat lite kring detta. Kommer dagens nyproducerade klockor kunna få samma bruna "tropic" patinering som vintage klockor har som befunnit sig på soligare breddgrader?

Eller är färgen/lacken på nya tavlorna gjord för att hålla färgen bättre genom åren? Ser vi 116610 om 30-40 år med tropic tavlor?

Självklart omöjligt att veta exakt men!

Rolex6538Tropical-6.jpg

3x1680-0-2.jpg

OmegaSpeedmaster2915Tropical-1.jpg

2. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Den mellersta rödingen är galet fin utan minutmarkörer! F.ö. tror jag att de nya kan få en riktigt fin patina.

vikgul gillar detta.
  3. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Jag är skeptisk...

4. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Vem vet? Det var inte direkt någon som planerade att de gamla skulle förändras heller...

5. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Har också funderat på den frågan ett tag, kul att en tråd kommer upp där vi kan få många olika åsikter.
    Jag har faktiskt ingen aning, bara vänta och se ;)

vikgul gillar detta.
  6. vikgul
    Trådstartare

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Tänkte om tillverkarna sett "missfärgningen" och jobbat för att ta fram färg/lackering på tavlor som inte blir lika påverkade med tiden

7. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Njae, tveksamt säger jag. Kolla bara på länkarnas utveckling, tror tavlan håller i sig. Beror ju på hur de används också då, vissa har ju patinerats av att bara ligga i bankfacket. Men tror inte de kommer påverka nyare modeller lika mycket, men vem vet.

8. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Skulle tro att nya också får någon form av patina, svårt att tro att det finns någon färg som håller kulören över tiden, det är väl pigment i all färg som på sikt blir blekt.

Mårtenssons ur Brookfield