• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropic

jurassicjay

Cartier
God morgon!
Har helt snöat in på tropicband och känner att jag behöver ett. typ NU.
Dock är jag med min csn-budget inte riktigt redo att betala mer för bandet än klockan som är tänkt att pryda den.
Jag har läst om tropic-style band från italien och hongkong som enligt vissa källor ska vara gjutna i samma "mold" som originalen, och de ligger lite mer i linje med min budget. Dock har jag inte lyckats hitta något bra ställe att förvärva ifrån. Ett original kostar ju 2-300$ och det vore ju asfett köpa ett sådant, men det är dessvärre en smärre omöjlighet för tillfället.
Har någon erfarenhet av dessa? Det jag är ute efter är 22mm.
Har ju även sett att singular säljer tropic-style till ett helt rimligt pris, men vill helst ha ett tapered (avsmalnande).
Finns här någon som vet något bra ställe att köpa dessa, eller än bättre, sitter och ruvar på ett som inte används?
Tänkte för övrigt sätta det på en moddad SKX031; tror ni att det kan bli lite i tunnaste laget för en såpass "hög" klocka?
Tacksam för svar!
Vänliga hälsningar, JurassicJay
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
God morgon!
Har helt snöat in på tropicband och känner att jag behöver ett. typ NU.
Dock är jag med min csn-budget inte riktigt redo att betala mer för bandet än klockan som är tänkt att pryda den.
Jag har läst om tropic-style band från italien och hongkong som enligt vissa källor ska vara gjutna i samma "mold" som originalen, och de ligger lite mer i linje med min budget. Dock har jag inte lyckats hitta något bra ställe att förvärva ifrån. Ett original kostar ju 2-300$ och det vore ju asfett köpa ett sådant, men det är dessvärre en smärre omöjlighet för tillfället.
Har någon erfarenhet av dessa? Det jag är ute efter är 22mm.
Har ju även sett att singular säljer tropic-style till ett helt rimligt pris, men vill helst ha ett tapered (avsmalnande).
Finns här någon som vet något bra ställe att köpa dessa, eller än bättre, sitter och ruvar på ett som inte används?
Tänkte för övrigt sätta det på en moddad SKX031; tror ni att det kan bli lite i tunnaste laget för en såpass "hög" klocka?
Tacksam för svar!
Vänliga hälsningar, JurassicJay
Antar att du kollat igenom denna tråd... https://klocksnack.se/threads/tropictråden.16899/
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lånar denna tråd. Gillar looken på Tropicband. Men nästan alla är svarta. Skulle gärna vilja ha ett blått (22mm) till mina Seikodykare. Finns detta? Det närmaste jag har hittat är Singularstraps blåa (men finns bara i 20mm, och dessutom slutsålt).

2014-12-18_008sm.jpg
353488-a75c50ed9c7d41378de539600f44b5b4.jpeg
 
Topp