• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tropical 18k varning!

calzone

Vacheron
Den förra som såldes missade jag :( Som ni vet hade ja precis tjackat en fet DD med white roman dial som var tänkt att få stanna hela sommaren! Nu fick jag erbjudande om att köpa en sån här igen o klart man inte tackar nej då dessa är väldigt ovanliga o man kan inte bara gå in på c24 o köpa en...Ja vet inte vad tavlan heter men den är typ brun tropical etc. Ref 1803 5.1m serie vilket daterar den till 1977, Caliber 1556 med hack. Vikt 120g aproxly. President länk med spänne i guld som jag tycker är riktigt snyggt länken även den i riktigt bra skick för sin ålder kul! :) Så nu e de bara sätta på en kanna kaffe o njuta av lite skön bildporr :D Och slutligen stort tack till vaniljglass som hjälpte mig att uppfylla en liten dröm:cigar:

PS : Kolla sista bilden där datum bubblan hjälper macrot att zooma lite extra:snaphappy:

IMG_3643.JPG
DSC_0009.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0030.JPG
DSC_0031.JPG
DSC_0040.JPG
DSC_0045.JPG
IMG_3650.JPG
IMG_3658.JPG
IMG_3660.JPG
IMG_3661.JPG
IMG_3662.JPG
IMG_3664.JPG
IMG_3669.JPG
IMG_3673.JPG
IMG_3674_zpsc138690b.jpg
IMG_3675_zps90da6f5f.jpg
IMG_3679_zps97dad334.jpg
IMG_3678_zpse49582e0.jpg
IMG_3677_zps93500b01.jpg
IMG_3676_zps28a780eb.jpg
IMG_3683_zps4f5431b5.jpg
IMG_3686_zps669bd4ec.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ojojoj! Måste vara en av de snyggaste DDs jag sett och dessutom jämngammal med mig. Ska den någonsin mot förmodan flippas så får du mer än gärna höra av dig. Stort grattis!
 

Whedda

Rolex
Grymt fin!

Tavlan är ganska ovanlig och det bästa namnet jag hört är sandpapperstavla pga den matta men lite skrovliga ytan.

Kombinationen av åldrat guld och brunt är bland det snyggaste som finns.

Grattis till ett riktigt bra exemplar av Rolex kanske största ikon.
 

calzone

Vacheron
Grymt fin!

Tavlan är ganska ovanlig och det bästa namnet jag hört är sandpapperstavla pga den matta men lite skrovliga ytan.

Kombinationen av åldrat guld och brunt är bland det snyggaste som finns.

Grattis till ett riktigt bra exemplar av Rolex kanske största ikon.

Intressant! Sandpaper dial,chocolate,brown,tropical eller arab etc. Kärt barn har många namn. Tackar för dem fina orden :)
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Varningen behöver väl mest utfärdas för alla ha-begär?;)
Jäklar vilken smutt tavla, jag gillar!
Ett stort grattis
 

Whedda

Rolex
Fantastiskt snygg tavla. Länken borde vara äldre än klockan? Har läst någonstans att open clasp försvann i skiftet 60/70-tal. De är snyggare än hidden om du frågar mig.

Osäker på exakt när de fasades ut men kan hålla med om att de är snygga. Enda problemet med dessa är att de är ganska stora även på innersta hacket vilket gör att tunnlemmade grabbar och damer får välja mellan bilhandlarhäng eller hidden clasp ;)
 
Topp