• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tror det har varit uppe innan...

16610

Patek
2-Faktor
Men kollegan visa mig en sida med fake klockor. Blev små orolig då de såg ganska bra ut.
Tycker nästan att en del klockor på ... ser äkta ut och är ju riktigt skit att de får sälja sånt.
Lägger de stora märkena ingen energi på att få bort fake klockorna?
 

Gentle_Giant

Cartier
Denna trådstart strider väl mot gällande regler?

Eller man kan väl åtminstånde ta bort länken till hemsidan och diskutera din sista mening?
 

morrism

Audemars
Vad som visas på bild och vad du får är oftast inte riktigt samma sak när det gäller de här sidorna... Var det inte nån här som köpte en grön fejk-bezel till rolex nyligen?
 

16610

Patek
2-Faktor
tog bort adressen. Tack

Fattar inte varför det inte lägger ner mer energi på att försöka få bort fake klockorna.
Tänk va många det är som blir lurade.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Fejkad 116610LN. Hoppas att bilderna får ligga kvar som skräckexempel.

ja4ure4a.jpg

7uvy6asa.jpg

ve9ury2a.jpg

a3etybud.jpg
 
C

China

Guest
Zed skrev:
Florre skrev:
Zed skrev:

Ursäkta min okunskap, men hur ser du på den där att den är fake?

EDIT: Ser ut att vara olika storlek på siffrorna på bezeln?


Har grävt fram den från en sida där man diskuterar kopior.

Det är säkert uppskattat om du gör en jämförelse med originalet, det finns nog en och annan som vill veta mer.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
China skrev:
Det är säkert uppskattat om du gör en jämförelse med originalet, det finns nog en och annan som vill veta mer.


Det finns en hel diskussion kring klockan på denna sida men jag tänker inte främja sådan verksamhet genom att länka dit. Enda jag kan säga är att den är 99% lik originalet.
 

calzone

Vacheron
Folk värkar ju dessutom betala ganska saftigt för en Fejkad AP, Rolex :eek: . Varför inte köpa en riktig istället ? :roll:
 
C

China

Guest
Zed skrev:
China skrev:
Det är säkert uppskattat om du gör en jämförelse med originalet, det finns nog en och annan som vill veta mer.


Det finns en hel diskussion kring klockan på denna sida men jag tänker inte främja sådan verksamhet genom att länka dit. Enda jag kan säga är att den är 99% lik originalet.

Då är det väl rätt så meningslöst att posta bilder, särskilt som forumpolicyn är att diskussioner om kopior bör vara i jämförande syfte så att folk kan få kunskap och undvika att bli blåsta.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Tror det har varit uppe innan...

16610 skrev:
Men kollegan visa mig en sida med fake klockor. Blev små orolig då de såg ganska bra ut.
Tycker nästan att en del klockor på ... ser äkta ut och är ju riktigt skit att de får sälja sånt.
Lägger de stora märkena ingen energi på att få bort fake klockorna?

De stora tillverkarna lägger mycket kraft och pengar på att stävja problemet, ihop med tull- och andra myndigheter i många länder. Det hjälper föga, tyvärr!

Jag refererade kort en artikel ur Watch Time här för ett tag sen (sök på Superfakes) och kontentan av intervjuerna med höga chefer inom industrin var en ganska dyster bild...
 

Ricrob

Patek
Det finns mycket riktigt välgjorda kopior men som sagt så är det vanligt att de klockor småjävlarna skyltar med på hemsidorna är riktiga och original, medans de du får vid köp (oftast) är ngt helt annat, typ Blajtlingen i gårdagens tråd..
 

paradis

Audemars
16610 skrev:
tog bort adressen. Tack

Fattar inte varför det inte lägger ner mer energi på att försöka få bort fake klockorna.
Tänk va många det är som blir lurade.



Det finns ett gäng killar på Rolex Forums,dom jobbar som fan på att ta bort ALLT som kommer på Ebay.I.alla fall så mycket som dom hinner.Otroligt arbete,dom gör....!!!
 
Topp