• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tror nog jag har lärt mig av mina fotomisstag nu och...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
kan kalla dessa för lyckade bilder, inga dyra objektiv och systemkameror med påkostade studiorer, bara en enkel kompaktkamera (Ixus 100IS) inne i badrummet..... :roll: :oops:
 

Bilagor

  • IMG_2705-2 (1075x806).jpg
    IMG_2705-2 (1075x806).jpg
    124.7 KB · Visningar: 598
  • IMG_2708-3 (1075x806).jpg
    IMG_2708-3 (1075x806).jpg
    113.8 KB · Visningar: 594

Ricrob

Patek
Det börjar se riktigt bra ut! Dock tycker jag du fortfarande kan försöka eliminera reflektioner, den här gången främst i bezeln och du, utskruvad krona är fan inte vackert... Tio i två i all ära men det är int värt'et! :mrgreen:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
80talisten skrev:
kan kalla dessa för lyckade bilder, inga dyra objektiv och systemkameror med påkostade studiorer, bara en enkel kompaktkamera (Ixus 100IS) inne i badrummet..... :roll: :oops:


Fina bilder tycker jag!

Känns också bra att veta att dessa togs direkt efter du klev ur duschen. Vad är det för reflektioner vi ser i bezelen?? :lol:
 

vonhall

Rolex
Tycker du fått till det riktigt bra! Sedan så går det alltid att sandpappra på detaljer. Men en bild blir aldrig 100% :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det börjar arta sig! Ett tips är att få med hela objektet, alternativt använda sig av diagonala linjer om inte hela objektet är med i bilden, med det du vill visa lite off center (tänk gyllene snittet). Det är även bra att undvika detaljerade bakgrunder när man fotar en produkt.

Kronan ute och reflektioner kan vara snyggt. Att bezeln skiftar färg är ju en av de snyggaste grejerna med just den klockan.

Ingen perfekt bild, men exempel på avskalad bakgrund och gyllene snittet.
DSC_0026PS.jpg


Ett annat tips är att fundera på vad man vill framhäva med det man fotar. I exemplet nedan ville jag framhäva kupningen på glaset.
FFF2_1361024-bw.jpg


Edit: Här var det urtavlan jag ville framhäva:
DSC_0015_1331024.jpg


Ja, du fattar. Less is more! Rock on!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack så mycket alla... Bezelen skiner vad man än riktar kameran just där jag fotade, sådan ljussättning, reflektionerna är nog en liten hylla med diverse krämer och annat trams som sambon har... - fast jag gillar att reflektionerna syns, bezelen på MM300 är klart en av styrkorna.. :) Utskruvad krona valde jag att ha för att framhäva en mera toolig touch till SBDX001:s sanna natur som ett professionellt instrument, inget fjolligt pynt här... ;) :p - och tack för dina fototips yonsson... :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Blir bättre! Dock får du bakläxa på kronan! Och 10:11:31 vill vi se visarna på! :mrgreen:
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
80talisten skrev:
Utskruvad krona valde jag att ha för att framhäva en mera toolig touch till SBDX001:s sanna natur som ett professionellt instrument, inget fjolligt pynt här... ;)
Haha, det där var typ den rökigaste bortförklaringen ever :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Okej jag erkänner, jag borde haft kronan inskruvad.... men lite coolt är det ju allt ändå med kronan utskruvad... :mrgreen: - och Ricrob... nu när du har din 16613 kan du lätt få forumets mest läckra bilder med den superläckra blåa urtavlan...
 
80talisten skrev:
Okej jag erkänner, jag borde haft kronan inskruvad.... men lite coolt är det ju allt ändå med kronan utskruvad... :mrgreen: - och Ricrob... nu när du har din 16613 kan du lätt få forumets mest läckra bilder med den superläckra blåa urtavlan...
Snygga bilder!
Angående Herr fliprob`s rolle så ska jag köra lite hands on foto-skola vid tillfälle då den dinkan förtjänar bra bilder!

Mvh
Anders P
 

Andrew

Cartier
Studiobilder är riktigt smörigt.

Lägg tiden på annat och fotografera istället klockan där den hör hemma: På armen i verkligheten.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Tror nog jag har lärt mig av mina fotomisstag nu och

Andrew skrev:
Studiobilder är riktigt smörigt.

Lägg tiden på annat och fotografera istället klockan där den hör hemma: På armen i verkligheten.
För oss som har upptäckt foto som hobby och använder klockor som motiv är det inte riktigt gångbart att bara ta wristshots...
 
Topp