Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tror nog jag har lärt mig av mina fotomisstag nu och...

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 3 februari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    kan kalla dessa för lyckade bilder, inga dyra objektiv och systemkameror med påkostade studiorer, bara en enkel kompaktkamera (Ixus 100IS) inne i badrummet..... :roll: :oops:

Bifogade filer:

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Det börjar se riktigt bra ut! Dock tycker jag du fortfarande kan försöka eliminera reflektioner, den här gången främst i bezeln och du, utskruvad krona är fan inte vackert... Tio i två i all ära men det är int värt'et! :mrgreen:

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jättebra bild! Håller med om kronan och reflektion i bezel men annars jäkligt bra!

4. leben

leben El Patrón

Fina bilder tycker jag!

Känns också bra att veta att dessa togs direkt efter du klev ur duschen. Vad är det för reflektioner vi ser i bezelen?? :lol:

5. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Tycker nästan reflektioner i bezeln blir bra, annars kan den se lite "död" ut, den är ju trots allt blank=)

Däremot tycker jag du kan placera motivet typ 100ggr bättre än vad du gjort nu, läs på om gyllene snittet och komposition, http://www.fotonord.se/fotokurs/komposition.html. Bakgrunden är också lite förvirrande :)

6. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag tycker det blev bra......!!! Vackert.....

7. Fifflio

Fifflio Borgare

Från:
    Örebro
    Fina bilder på en snygg klocka ! Tummen upp !

8. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Tycker du fått till det riktigt bra! Sedan så går det alltid att sandpappra på detaljer. Men en bild blir aldrig 100% :)

9. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det börjar arta sig! Ett tips är att få med hela objektet, alternativt använda sig av diagonala linjer om inte hela objektet är med i bilden, med det du vill visa lite off center (tänk gyllene snittet). Det är även bra att undvika detaljerade bakgrunder när man fotar en produkt.

Kronan ute och reflektioner kan vara snyggt. Att bezeln skiftar färg är ju en av de snyggaste grejerna med just den klockan.

Ingen perfekt bild, men exempel på avskalad bakgrund och gyllene snittet.

Ett annat tips är att fundera på vad man vill framhäva med det man fotar. I exemplet nedan ville jag framhäva kupningen på glaset.

Edit: Här var det urtavlan jag ville framhäva:

Ja, du fattar. Less is more! Rock on!

10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Tack så mycket alla... Bezelen skiner vad man än riktar kameran just där jag fotade, sådan ljussättning, reflektionerna är nog en liten hylla med diverse krämer och annat trams som sambon har... - fast jag gillar att reflektionerna syns, bezelen på MM300 är klart en av styrkorna.. :) Utskruvad krona valde jag att ha för att framhäva en mera toolig touch till SBDX001:s sanna natur som ett professionellt instrument, inget fjolligt pynt här... ;) :p - och tack för dina fototips yonsson... :)

11. ZQT

ZQT The Banker

Blir bättre! Dock får du bakläxa på kronan! Och 10:11:31 vill vi se visarna på! :mrgreen:

12. Micke B

Micke B Sweet cheeks

Haha, det där var typ den rökigaste bortförklaringen ever :D

13. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Ett polfilter kan göra underverk med reflexer.

14. Ricrob

Ricrob Friherre

Hahaha, +100 på den! :mrgreen:

15. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Okej jag erkänner, jag borde haft kronan inskruvad.... men lite coolt är det ju allt ändå med kronan utskruvad... :mrgreen: - och Ricrob... nu när du har din 16613 kan du lätt få forumets mest läckra bilder med den superläckra blåa urtavlan...

16. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Snygga bilder!
    Angående Herr fliprob`s rolle så ska jag köra lite hands on foto-skola vid tillfälle då den dinkan förtjänar bra bilder!

Mvh
    Anders P

17. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Studiobilder är riktigt smörigt.

Lägg tiden på annat och fotografera istället klockan där den hör hemma: På armen i verkligheten.

18. The Pell

The Pell Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Lika vass som alltid.

19. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Tror nog jag har lärt mig av mina fotomisstag nu och

För oss som har upptäckt foto som hobby och använder klockor som motiv är det inte riktigt gångbart att bara ta wristshots...

20. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Den där kommentaren gillade jag starkt!! :)

Mårtenssons ur Brookfield