Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Trycktesta efter fall i golvet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av andrewski, 19 juli 2016.

1. andrewski
    Trådstartare

andrewski Bonde

Från:
    Stockholm
    Tjena KS!

Semestern är runt hörnet och det betyder alltså fram med dykaren för att bada!

Nu till det tråkiga, tappade min Skx007 i golvet i lördags. Till synes så ser den bra ut, glaset är helt och den går fortfarande. Bör jag trycktesta den ändå för att vara på den säkra sidan innan jag hoppar ner i vattnet med den?

Tack på förhand

2. marw

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nej absolut inte, det skulle i alla fall inte jag göra. Risken är ju primärt att urverket får sig en smäll alternativt att glaset spricker/skadas. Går den som den ska och glaset är helt så är allt väl.
    Trevlig semester!

andrewski och Stroboman gillar detta.
  3. andrewski
    Trådstartare

andrewski Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag gör som du skulle gjort! Tycker att den borde klara det. Får se det såhär att det inte är någon klocka i 50k-klassen ifall det nu skulle gå åt helvete.

4. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Kör den under kranen så vet du direkt ;)

Icaras, tissoter och andrewski gillar detta.
  5. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Så länge inte glaset skadats eller kronan blivit skev efter smällen så har inte vattentätheten påverkas

6. Hugii

Hugii Biskop

Höjd? Hur landade den? Typ av golv? Osv.... svårt att generellt svara på frågan. Kalkylera kostnader för trycktest kontra eventuella rep.kostnader av klockan.

Att trycktest kostar ca två semesteröl..... eller tycker du att det är roligare att nojja hela semester om klockan är tät eller inte? :)

7. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Filma när du håller den under kranen. Väntar..

8. Ola G

Ola G Stadsbo

Från:
    Skåne
    En relativt sett billig Seiko hade iaf jag lagt ner i handfatet och testat mest så att jag inte blir utan klocka på semestern.
    Annars bara använd den och om det går åt skogen så har du en utmärkt anledning att springa i klockbutiker under semestern :angel:
    Med vänlig hälsning
    Ola G

9. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    This. Om du inte vill testa i kranen.

Kostar 100-200spänn Max.

10. LordTTK

LordTTK Bonde

Gör såhär :) image.jpeg

Stefanweei, Icaras och SSL gillar detta.
  11. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Att testa under kranen eller i handfatet? Är den tät till 30Atm då, eller 100Atm?

Vill du veta får du lämna in på riktigt test. Är du orolig är det enda lösningen.

12. Spindel

Spindel Biskop

30 ATM är cirka 300 m vattenpelare, jag tror det räcker ;)

13. marw

marw Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Denna klocka förlorar inte sin täthet genom att gå i golvet. Klockan har helt glas och går som den ska efter olyckan. Förstår inte hur någon kan få den till att ev. bli otät. Hade glaset varit skadat eller om den trillat med utdragen krona så den blivit skadad så ok för risk men annars inte. Fira semster med klockan och njut av andra galna risker som till exempel rött kött och alkohol. Kom ihåg bilbälte, flytväst och cykelhjälm.

14. Freddie L

Freddie L Borgare

Från:
    Mjölby
    Där hade jag lite bråttom... Tackar för rättningen. Men min poäng tycker jag går fram ändå?

Mårtenssons ur Brookfield