• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för oss som hatar det här jävla snö-helvetet!

Gillar du vintern med sin snö och kyla?!

  • SVAR JA, det blir ju ljusare ju!

    Röster: 61 36.1%
  • SVAR NEJ! Vintern suger häst b...

    Röster: 108 63.9%

  • Totala väljare
    169
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna tråd är för oss som gillar sommaren mer en vintern med sin snö och kyla, i denna tråd får man spy galla på allt vad vintern har att erbjuda.

Så vad kommer det för gott med den här jävla vintern och snön, kom nu inte dragandes med det gamla argumentet att det blir ljusare för det håller inte som ett bra och 100% argument. Sommar = ljust länge, både från morgon till kväll, BAM! In your face motherfuckers, i rest my case!

Allt blir så mycket jobbigare och då menar jag allt. Det måste skottas, bilen blir både igen snöad och igen isad och det är fan inte så kul. Kom nu inte och säg att man kan ställa in den i ett garage, visst kan man det, men inte fan finns det garage överallt där man behöver parkera.

Man måste även klä på sig massor av kläder, SUCK, du kan ej heller bära flipp-flopp och shorts, man kan inte glida runt i sin cabriolet nercabbad, visst kan man, men det är nog fan inte så skönt skulle jag tänka mig, om du nu inte är en isbjörn eller en pingvin. Någon kommer att säga att man kan åka skidor och skridskor, ja, det kan man, men det kan man även på sommaren, du kan åka både rullskidor och rullskridskor, vill man åka skidor på vattnet så går även det bra.

Det blir även dyrare drivkostnad för oss som har hus, nu har jag sådan tur att jag kan elda då vi har en gjutjärnskamin som fördelar värmen på ett grymt bra sätt.
image.jpeg


Denna lista kan göras hur lång som helst, och mig veterligen så kan jag inte komma på något positivt med snön och kylan. För jag har hellre sommar och sol, trots att den för med sig massor av, mygg, flugor och getingar. Är lätt pollen allergiker, men hellre lite snorig, att det kliar i ögonen, en massor av det vita HELVETET!

Inte dåligt av en svenne att ha en snyggare igloo än vad eskimåerna har.
image.jpeg


MKRGG shot ;).
image.jpeg


Snö, FUCK OFF.
image.jpeg


Dock tur att man har denna. Men som sagt var, jag sitter hellre på min åkgräsklippare än att jag muppar omkring med denna snöslunga.
image.jpeg


Men trots allt så blir det så mycket lättare när man ska ta bort skiten från backen.
image.jpeg

image.jpeg


Positivt med sommaren!

  1. Det är varmt och skönt för det mesta.
  2. Du kan springa runt naken i det varma vädret om du vill det och få sol på dig.
  3. Du kan sitta ute på någon schysst bar och ta en öl eller två.
  4. Mycket trevligare att ha en grillkväll med sina vänner med god mat och dryck.
  5. Kan spela långgolf.
  6. Spela tennis på grus.
  7. Åka båt en riktigt varm och skön sommardag.
  8. Man kan åka öppet med bilen sin och lapa sol samtidigt.
  9. Man behöver inte ha så mycket kläder på sig.
  10. För dom som inte är badkrukor som jag själv så går det utmärkt att åka och bada någonstans ute.
  11. Det är ljust länge, och det medför att man mår bättre i längden.
  12. Man kan vara ute så mycket mer.
  13. Man kan åka iväg och fiska utan att man behöver ta med sig det där jävla pimpelspöet.
  14. Billigare drivkostnader för oss som har hus.
  15. Man slipper att skotta snö.
  16. Man slipper att få biljäveln nedsnöad och igenisad.
  17. Man kan vara ute och cykla långt på sin träningshoj.
  18. Man får åka åkgräsklippare.
  19. Man får både fira midsommar och ha kräftpremiär.
  20. Har man tur så kan man plocka kantareller i mitten på sommaren.
  21. En lång semester nalkas.

Måste finnas fler än jag som är snö HATERS!
 
Senast ändrad:

Strindberg

Patek
2-Faktor
Personligen är jag snö-Lover!
Ganska dumt egentligen, men jag blir genuint lycklig av allt med vinter, syrran är lika. Jag får dämpa mig så att frun inte blir vansinnig (hon är mer som dig @Af Sjodahl ).

Att klä sig bra och gå ut och göra något i snön och känna att man lever och att man kan "överleva" tack vare sina skills och sina kläder är kalas!
Jag var ute fyra timmar och byggde vindskydd i klass 1 idag, det var länge sedan jag var så här glad.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hatar snö! Här i skåne blir det bara en jävla massa slask som fryser på nätterna och blir pissehalt!!
Hata kyla!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Personligen är jag snö-Lover!
Ganska dumt egentligen, men jag blir genuint lycklig av allt med vinter, syrran är lika. Jag får dämpa mig så att frun inte blir vansinnig (hon är mer som dig @Af Sjodahl ).

Att klä sig bra och gå ut och göra något i snön och känna att man lever och att man kan "överleva" tack vare sina skills och sina kläder är kalas!
Jag var ute fyra timmar och byggde vindskydd i klass 1 idag, det var länge sedan jag var så här glad.

Haha...i love your Wife @Holmqvist, min tant är tvärs om, hon älskar vinter då hon gillar att åka skidor, vi kanske skall byta kärringar du och jag :D!
 

JohnDoe

Rolex
Vinter är ett djävla skit. Tog tyvärr inte chansen att stanna kvar i Sydney för länge sedan. Ångrar det varenda vinterdag. Nu är det försent att fly denna misär eftersom den svenska pesetan sjunker fortare än snö smälter i helvetet.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ett tungt argument från snöälskare brukar vara att det är så mysigt att sitta inne när det är snö ute...
 

Guden

Cartier
Snö och mörker kan dra åt helv*te.
FAN VA ARG JAG BLIR!

Lite kul kan det vara att mula någon störande invidid, men sen tappar man fingrarna av kylan.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker att det är skönt att slippa alla blekfeta och halvnakna män som springer runt i bar överkropp i mataffären. De vidriga jävlarna i sina avklippta jäva mcgordon jeans...
Fyfan. Hoppas snön ligger till augusti, och att det kommer ny i september.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Håller med till största delen. Vinter är trevligt i typ en vecka eller två, men då ska det vara ordentlig vinter så man kan åka lite skidor och ha sig.

Har funderat mycket på det här och det är egentligen ganska hemskt att tänka på. Hälften av livet (vinter) tycker man mest det är tråkigt och önskar att det vore den andra hälften av livet (sommar).

Vad finns det för varma, väl fungerande länder som behöver IT-nissar? :D
 
Topp