• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TT Daytona- varför sån skillnad?

mjian

Omega
Har sett flertalet TT Daytona på Chrono24 som gått för runt 50-52k SEK.

Hur kommer det sig att dom kostar närmare 70 här i Svedala?
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Vad de kostar och vad de säljs för behöver ju inte alltid gå hand i hand.

De Svenska säljarna kanske inte får sina sålda?

De du jämför, är de helt identiska? Samma skicka/ålder/box/papper?
 

mjian

Omega
Nej men jag räknar med att de säljs då jag sett flera här i Sve för just 70-ish. Rätt identiska ja, som jag fattat det. Sen har jag inte grävt något djupare i det men jag har tydligt sett nu under några månader att en TT daytona ligger (på annonser) runt 20k kr högre än utomlands. Men jag kanske missat nåt :) kanske inte är så identiska trots allt eller vadsomhelst. Tycker det är lustigt bara.
 

Marckus

Panerai
TT daytona är billigare än stål på andrahandsmarknaden, gäller både 11652x och 1652x. Rolexpriser skiljer sig inte nämnvärt internationellt, så de svenska priserna du sett är antingen prissatta utan någon förankring till rimligt marknadspris eller så finns stort utrymme för prutmån, alternativt är de i 100%igt nyskick. Men än är inte sista guldfisken född....
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
What he said
TT daytona är billigare än stål på andrahandsmarknaden, gäller både 11652x och 1652x. Rolexpriser skiljer sig inte nämnvärt internationellt, så de svenska priserna du sett är antingen prissatta utan någon förankring till rimligt marknadspris eller så finns stort utrymme för prutmån, alternativt är de i 100%igt nyskick. Men än är inte sista guldfisken född....
 
TT daytona är billigare än stål på andrahandsmarknaden, gäller både 11652x och 1652x. Rolexpriser skiljer sig inte nämnvärt internationellt, så de svenska priserna du sett är antingen prissatta utan någon förankring till rimligt marknadspris eller så finns stort utrymme för prutmån, alternativt är de i 100%igt nyskick. Men än är inte sista guldfisken född....
Word!
 
Topp