• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor 7016

C

Crowolf

Guest
Har fluktat på en del 7016 på bukten, chrono24 osv men läst att detta är en klocka som blivit väldigt kopierad på sistone med rätt verk, väldigt bra boetter etc. Hur ska man veta om det är äkta grejer? Finns det nån sajt med jämförelser?

Simma lugnt
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag bjöd precis hem en 7016 som sedan visade sig vara just en kopia. Så köpet genomfördes aldrig.
Det finns en del saker såsom serienr man kan spana efter, de allra flesta kopierade verkar ha ett serienummer som börjar på 737xxx

Det verkar också vara vanligt att man har felaktiga visare bland annat, dvs. inte den stora lollipop visaren på dem från -68 utan visare från typ -72 osv.. Men i många fall verkar det vara väldigt svårt att se något då det precis som du säger sitter rätt verk osv i dem.
 
C

Crowolf

Guest
Jag bjöd precis hem en 7016 som sedan visade sig vara just en kopia. Så köpet genomfördes aldrig.
Det finns en del saker såsom serienr man kan spana efter, de allra flesta kopierade verkar ha ett serienummer som börjar på 737xxx

Det verkar också vara vanligt att man har felaktiga visare bland annat, dvs. inte den stora lollipop visaren på dem från -68 utan visare från typ -72 osv.. Men i många fall verkar det vara väldigt svårt att se något då det precis som du säger sitter rätt verk osv i dem.

Läbbigt! Hur upptäckte du fejken?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Egentligen så var det så att jag efter mitt bud satt o googlade, hittade ny information och så sökte jag på just serienumret som var utskrivet i annonsen. (737xxx). Hur som helst så började jag jämföra med den info jag hade och då la jag märke till att bandhornen var rundade, som att man filat ned dem. Kronskyddet täckte bara halva kronan så det såg också nedfilat ut.

Jag blev nog förblindad av den och såg kanske inte det som var framför näsan på mig, men vid en närmare titt var det ganska självklart. Glad att jag inte genomförde köpet. Nu blev det två helt andra klockor istället :) *puh*
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inga bilder på fejken? Så vi snackar ren kopia och inte franken?

Fick lös den för ca. 17k men efter att ha hittat en tråd om samma klocka som säljaren själv startat där svaren från övriga forum medlemmar var lite frågande så drog jag öronen till mig och valde att inte fullfölja affären.

Det kan mycket väl vara så att den är "äkta" och att den är lite ihop plockad, men det fanns för många frågetecken för att jag skulle vilja chansa. Att det är en franken kan vi väl slå fast men som sagt, efter att ha läst andra forum också och att just detta serienummer är det som kopieras mest, med diverse tvivelaktiga historier om just denna klocka, så blev det ingen affär.

Klockan i fråga:
http://www.ebay.com/itm/ROLEX-TUDOR...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Forumet där klockan varit en del i frågeställningen:
http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=59228
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tror inte den är fake. Tror däremot att den är ett ihopsatt projekt med halvkassa delar. Det enda som jag kan se är fel är sekundvisaren som är något helt annat. Caset är kasst polerat men jag kan inte se något som säger mig att det är direkt fake. Men vad vet jag.. :)

Det finns mycket finare där ute så att passa på denna är inget att gråta över.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som sagt, en franken snarare än en fake.. men, det finns fortf. frågetecken som inte säljaren kunde svara på osv. och ja, varför ser den ut som den gör?
 
Topp