• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor 74000, Prince Oysterdate.

Calle med C

Panerai
Eftersom min Datejust bara hamnar på handleden när jag är sugen på att drar på mig en mindre "tooliga" klocka, så får den här aldrig någon handledstid. Således har jag valt att sälja min Tudor 74000, Prince Oysterdate. Den bör vara från tidigt 80-tal och har en så kallad "linen dial". Gångreserven är rätt kass och håller väl i sig drygt ett dygn, så ett fjäderbyte kan nog vara på plats inom en snar framtid.
En Tudorkrona sitter monterad och om den är original eller ej låter jag vara osagt. Det är möjligt att den är bytt. Diametern är 34 mm utan tidigare nämnda krona. Servicehistoriken är okänd, men den verkar hålla tiden bra. Urtavlan ser fin ut, dock har lite lysmassa släppt längst in på minutvisaren, samt lite krom på vänstra sidan på Tudorloggan. Snabbväxlingen fungerar galant och växlar vid 00.00. Om den har blivit polerad eller ej är inget jag vet, men det är såklart möjligt. Annars ser den hel och fin ut.

Pris: Jag hade tänkt mig 5500:- + kostnad för rekad frakt.
Retur: Ingen, om inget annat avtalas mellan parterna.

Bilder:

cKY7AK7.jpg

RFRHjz5.jpg

gNF8O1C.jpg

Rz8yOvH.jpg

Qsn07nw.jpg

tdelc2P.jpg

SGgC1zq.jpg

1jR17qK.jpg

pvfGYfv.jpg

9oiC0go.jpg

fvbNf5v.jpg

6kGDkxO.jpg

queivlh.jpg

iV86sd2.jpg

PpfqcZU.jpg

wpQUu4U.jpg
 
Senast ändrad:
Topp