• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor 7928 Gilt

_jonte

Patek
Hehe, skaplig bump på denna. :) Och fortfarande till salu ser jag, kanske lite högt pris ändå?
Har kikat hur många gånger som helst på lysmassan på denna och blir inte av med tanken att det är nåt mysko med den. Kanterna är så ojämna jämfört med tex den Rolex Per visade på första sidan. Eller?
Undrar också varför inte hela "T SWIS T" syns trots att tavlan tydligt är centrerad.
Denna ser iofs likadan ut, men ändå... http://www.hqmilton.com/watches/1965_tudor_submariner_7928_gilt_chapter_ring_dial1
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Helt sjukt. Har inte bumpat med flit. Inte ens varit inne i tråden heller. Iofs värd en bump för att den är så fin :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Krallig boett.

IMG_5685.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nytt och nytt, 50 år snart, men ja!

För övrigt matchar visare och tavla bättre irl. Bilden och ljuset spelar sitt spratt och det är mest i olika vinklar/ljus som visarna tar sig en annan ton. Jacek bekräftade att den icke är relumad, och jag väljer att lita på hans ord. Har inget som talar emot att den är original.
Grym :)

Stort grattis! Den där har jag tittat på många ggr. Mycket roligare än en 5513 i mina ögon ;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Helrätt! Kul val! Gilt är så läckert.

Grattis!

Nördig Tudor är det nya svarta!

Jag har sagt det förr, en nörd-Tudor eller en Röding är dom enda Subarna jag skulle kunna tänka mig att byta till (ooooookej Mil-sub då och kaaaaaaanske en smurf).

Hur ser länk och clasp ut?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Boett och tavla är ju bara så jäkla tuffa! Marmorera vridringsinlägget? Skönt att den hittade hem och hoppas du tycker den är lika fet som den ser ut för mig.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Helrätt! Kul val! Gilt är så läckert.

Grattis!

Nördig Tudor är det nya svarta!

Jag har sagt det förr, en nörd-Tudor eller en Röding är dom enda Subarna jag skulle kunna tänka mig att byta till (ooooookej Mil-sub då och kaaaaaaanske en smurf).

Hur ser länk och clasp ut?

Jag håller med lite grann. En lite nördig Tudor är dessutom bra mycket billigare än dito Rolex.
Claspen daterar länken till -74, så den är senare. En sk. C&I-länk, i bra skick med lite skön stretch. Ska ge den ett välförtjänt ultraljudsbad samt lite massage till ändlänkarna.


Boett och tavla är ju bara så jäkla tuffa! Marmorera vridringsinlägget? Skönt att den hittade hem och hoppas du tycker den är lika fet som den ser ut för mig.
Ja, det är nog ändå den fetaste boett jag ägt. Tavlan är rätt skönt flammig, men trycket är mycket tydligare irl, vilket känns bra. Älskar den lilla rosen också.
Hehe, marmorera säger du...är det samma som att fulbleka? Hade nog blivit snyggt!
 
Topp