• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor 7928

deddas

Rolex
Hej!
Jag har efter lite omfördelning i lådan fått loss en ganska sjysst 7928. Bezelen är inte original för klockan och 2 av bandhornen har mått bättre...
Det vet jag!
Det är dock inte det som är mitt största problem utan att casebacken inte är märkt! Med märkt menar jag "original oyster case by rolex" vart kan jag hitta en sådan och vad kan jag förväntas att betala?
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är den inte bara hårt polerad? Vad står på insidan av locket?

Tror spontant att det är svårt och dyrt att hitta ett löst baklock. Enklast och billigast är nog att köpa en klocka du inte vill ha med rätt baklock, switcha och sedan sälja klockan igen.
 

deddas

Rolex
Är den inte bara hårt polerad? Vad står på insidan av locket?

Tror spontant att det är svårt och dyrt att hitta ett löst baklock. Enklast och billigast är nog att köpa en klocka du inte vill ha med rätt baklock, switcha och sedan sälja klockan igen.
Hej @Per!
Vad pinsamt...
Har jag inte ens kollat fick den i fredags :oops:
Har inte heller någon öppnare. Jag får gå till Rob och fråga om de kan öppna och kolla!
Tack för snabbt och bra svar(som alltid)!
Jag får köpa den du har lagt upp och byta så ;)
 
Topp