• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor 94000

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Hej, nu är det dags för denna att lämna då jag fått upp ögonen för annat:facepalm: En helt underbar klocka som passar till allt! Lånar förra annonsens beskrivning med föregående säljares godkännande, dock mina bilder. Röd text har jag lagt till.

Säljer nu min Tudor Prince Oysterdate 74000. Enligt tidigare ägare från tidigt 80-tal, vilket verkar sannolikt. Klockan är överlag i utmärkt skick och kommer med en fin oysterlänk. Klockan har signerad Rolexkrona och länken har spänne med Tudorlogga. Såvitt jag vet är klockan helt original. Boetten mäter ca 34 mm, "lug-to-lug" 42 mm, 19 mm mellan bandhornen.

Verket är ett ETA 2824 med quickset. Klockan fick en fullständig service inkl. tryckprovning i oktober 2014 (kvitto finns). Sedan dess har klockan en god tidshållning (ungefär +15 sek. per dygn vid en testkörning över två dygn nu) och en bra gångreserv (ca 42 h). Datumväxling och quickset fungerar utan anmärkning. Jag kan konstatera att självuppdragningen kräver lite mer handledsrörelse än t.ex. min Seiko SKX007, men enligt urmakaren som gjorde servicen är funktionen helt normal i detta avseende.

Det yttre skicket är överlag utmärkt. Förutom några mindre jack på undersidan av bandhornen har boetten endast mindre märken och någon liten ding. Jag har inte låtit polerat klockan och heller inte förra ägaren, enligt egen uppgift. Urtavlan har nog mörknat något, men annars är den i perfekt skick. Finns ett mindre märke på glaset mellan 10-11, där en minimal bit av glaset fått en ding, kolla bild. Detsamma gäller visarna. Länken är överlag i fint skick. En av länkarna har en liten buckla, men detta är inget man tänker på, tycker jag. Länken blev rengjord och fick en lätt borstning hos Rob Engström i juni 2014 (kvitto finns) och har sedan dess knappt använts. Två avtagna länkar medföljer.

Pris inkl. rekfrakt inom landet: 9 500 kr eller bud. Kan träffas F2F i Helsingborgsområdet. Betalning via Swish.
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/bikinigubben.42346/
Fil 001.jpeg

Fil 002.jpeg

Fil 003.jpeg

Fil 000.jpeg

Bild på nagget vid glaset, väldigt svårfotat och inget man märker riktigt.
Fil 000(2).jpeg

Endast länk medföljer
band1.JPG
 
Senast ändrad:
Topp