• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor av Idag - tankar kring nya modeller - Snowflake m.m.

  • Trådstartare Deleted member 1154
  • Start datum
D

Deleted member 1154

Guest
Jag har studerat märket Tudor lite i helgen här och eftersom jag inte varit med i klocksvängen så länge så har jag gjort en ytterst enkel analys av läget kring Tudor av idag

runt 2012 släpptes Tudor Black Bay och Tudor Pelagos och utifrån det blev det en hype kring de äldre Tudor Snowflake klockorna från 1970-början på 80-talet, stämmer detta för de som var med 2012?

Vart tror ni detta leder Tudor, är det ett modernt märke att räkna med?
Vad tror ni om ETA och deras strategi och relationen till Tudor, ETA ska väl ändra och inte släppa ut verk hur som helst

Intressant är det, vad tror ni?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag minns det som att vintage snowflake blev trendigt och därför gjorde tudor en remake.

Blackbay och Pelagos är i mina ögon och många andras ögon otroligt lyckade modeller där de lyckats göra moderna och konkurrenskraftiga klockor som fortfarande har kvar sitt arv. Även spännande med klockor som black shield där lite andra material används

Tudor är absolut en tillverkare att räkna med
 
Jag minns det som att vintage snowflake blev trendigt och därför gjorde tudor en remake


Uppfatter det så jag med. Tudor fångade upp intresset kring modellen.

Det verkar generellt som Rolex använder Tudor dels för att testa lite nostalgiska tillbakablickar dels till att lansera helt nya modeller. Rätt logiskt då Rolex själva har en rätt stringent och långsam designevolution.
 

Pope

Cartier
Håller med ovanstående talare. De har dessutom gjort helt rätt i att göra egna modernare designer med Black Bay istället för att gå den enkla vägen och släppa en med mattsvart tavla med guldindex och svart bez med röd triangel som alla vintage-nördar (inkl. jag själv nånstans långt därinne önskade) trånar efter. Hade de gjort det hade de förmodligen grävt sin egen grav. Otroligt smart att släppa den röda och sen den härligt avvägda blå med vita index och visare.
Jo, Tudor är betydligt mer på väg än många andra märken.
 
Topp