• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor black bay bronze

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm.. 43mm? Det var ganska stort.
Får se om uppgifterna stämmer först och kanske prova innan beställning.

(Orisen är 42mm, även den har ökat i storlek från stål versionen på 40mm)
Kan det vara ngt i materialet som kräver större boett?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nja... Brons är för mikromärken. Panerai har väl någon cool bronsare men nä.... Blev besviken på denna.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ful.. Tråkig och dålig färgskala. Varför en brun bezel? Bandet som är brun-grönt-isch? Samt siffrorna på tavlan istället för deras vanliga BB index.

Hoppas att denna bara är photoshopad och att Tudor gjort det hela mer raffinerat, det går ju absolut att lyckas göra en schysst bronsklocka.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den skarpt men lite tveksam till siffrorna... Vanlig tavla hade varit bäst.
 

stoffe56

Cartier
2-Faktor
Brons är ju grymt .... blir så vackert med tiden :)

b5ed240753cc47fdccc2768b4cfc8a36.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Snygg ju. 3-6-9-tavlor äger. Brons/mässing är coolt på dykare, klassisk dykarmetall. Strapen är inspirerad av MN-strapen alla på vintage har nuförti'n.:cigar:
image.jpg

Det enda jag är tveksam till är storleken, om den nu blir 43, skulle föredragit 40 men det går att leva med.
 

jandan

Panerai
Nja, tveksam. Om det nu stämmer tycker jag det är synd att man valt 43mm.
Men annars tycker jag den var ganska snygg!
 

m_s

Patek
2-Faktor
Finns många frågetecken helt klart, tog upp en del av dem i Tudor tråden. Reserverar min åsikt till dess jag sett "live" bilder på nätet på onsdag.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det här är bara nej, så otroligt mycket nej :( Tudor förstör ju BB-serien nu. Jag gillar absolut inget med denna klocka om den faktiskt ska produceras.
 

MånsT

Rolex
Ska tavlan efterlikna någon historisk modell? Har Tudor ens gjort en dykare med 3-6-9? Och jag är fortfarande skeptisk till hopplocket med runda timindex och flingvisarna. Känns som Tudor urvattnar Black Bay-serien nu, de borde ha stannat med efter den svarta.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Siffran 9 är dock jätteful och ser väldigt konstig ut så jag hoppas att detta bara är något fanboy-hopkok
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Siffrorna ser ut att sitta för nära kanten. Jag blir mer och mer övertygad om att detta är en photoshopprodukt.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Gillar't! När early birds:en tröttnat och de dyker upp på sälj så varför inte. Tror den skulle vara grym på svart canvas.
 
Topp