• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor black bay bronze

alfgren

Rolex
2-Faktor
Brons är ett jävla trött material att bygga klockor av. Är det bra på nåt? Att mögla snabbt är ingen fördel i mina ögon.
 

McFly

Cartier
Brons är ett jävla trött material att bygga klockor av. Är det bra på nåt? Att mögla snabbt är ingen fördel i mina ögon.
Det är en legering av Aluminium och Brons, så tror nog att de tänkt till en extra gång för att slutresultatet ska bli bra. Ser typ ut som någon slags PVD behandling vilket inte är tokigt alls!
 

Ola G

Cartier
Synd att Tudor visar att man ligger så långt efter att de inte ens insett att maximala storleken börjar gå från 45 ner mot 40-42 som respektabel storlek om man inte vill se ut som en pajas :banghead:

Annars absolut jag tar gärna en i 40mm
Mvh
Ola G
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
332c8e9c25769c493140460cba767a23.jpg

39ac6b4a68093a62f7e587abd824af47.jpg
058c7dd8a13a03d23b6191b456982539.jpg

Det här ser bara bättre och bättre ut :)
Enda tveksamheten är storleken.. Men den ser riktigt cool ut.
Tänk er en solbränd Niklas en ljumen sommarkväll. Vit tisha, jeans och en patinerad BB brons med ett slitet canvasband på armen.
Fan, jag kommer att vara kung :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det här ser bara bättre och bättre ut :)
Enda tveksamheten är storleken.. Men den ser riktigt cool ut.
Tänk er en solbränd Niklas en ljumen sommarkväll. Vit tisha, jeans och en patinerad BB brons med ett slitet canvasband på armen.
Fan, jag kommer att vara kung :D
Jag är på ditt lag. Tror också du kommer vara kung, addera en riktigt ljuv cigarr också. Det bästa är väl att den faktiskt lär vara affordable så du slipper huvudbryet med hur du ska stuva om i lådan :)
 

Lunkan

Cartier
Jättesnygg, gillar klockor i brons. Framförallt när de får sin patina som man sett på vissa paneraiklockor.
 
Fan vad jag börjar gilla brons. Stämmer detta så är jag grymt sugen. Alla har väl väntat på en BB med inhouse. Att de valt herrstorlek på den tycker jag bara är positivt.
 
Topp