• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Tudor Black Bay (röd) på länk

Randel

Cartier
Jag spontanköpte denna i höstas men den har tyvärr fått på tok för lite handledstid så det är dags att släppa den vidare till någon annan. Det är en fantastiskt trevlig klocka, med riktigt bra känsla i länk och spänne (inget fladder eller "smäckighet") men jag har helt enkelt inte klickat med den. Jag köpte den i höstas av Daviden, och den är uttagen 2012-08 från en svensk AD (stämplat garantikort medföljer).

Det sitter ett ETA 2824-2 i den och även om jag inte mätt upp exakt gångavvikelse är det inget som jag reagerat på. Uppdragningen är silkeslen som sig bör.

Skicket är "väl använt", och det märks att tidigare ägare använt den som bruksklocka. Det finns inga dings, inga repor eller nagg på glaset och inga repor på det röda insertet. Dock finns det mycket bruksspår i form av hairlines och lite skrap efter diverse deskdiving. Jag har försökt fånga skicket på bilderna men det är lurigt med alla reflektioner.

Det sitter 11 länkbitar på länken (passar min handled som är ca. 18,5cm i omkrets) och det följer med 2 ytterligare länkbitar. Det medföljande armbandet i canvas (eller vad det nu är) är oanvänt och följer såklart med. Därutöver medföljer 2 läderarmband varav det ena är något så unikt som ett KS-brandat armband, bara en sån sak! :cigar::D De är använda men i väldigt fint skick. Det medföljer också 2 stycken änd-bitar som man kan montera när man har läderarmband på den för lite snyggare övergång. Jag har inte testat dem men förutsätter att de funkar som de ska.

Skickas inte utan affär görs upp f2f (i Malmö-regionen). En affär f2f innebär att det inte är någon retur-rätt.

Pris: 18.000:-. Sitter du och håller på en Rolex 16600 eller möjligtvis 16800 så testa gärna att fresta mig med den som byte där jag lägger pengar mellan :)
/Kristian


DSC_5937.jpg

DSC_5944.jpg

Photo2014-12-05192240HDR.jpg

DSC_6006.jpg

DSC_6003.jpg

DSC_6002.jpg

DSC_6005.jpg

DSC_6008.jpg

DSC_6010.jpg

DSC_6012.jpg
 
Topp