• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TUDOR Black Bay

naggge

Panerai
Utan Tvekan på länk. Bandet är i min mening ingen höjdare utseendemässigt. Bättre att beställa ett band av Cheepo här på forumet
 

Molgan

Cartier
Jag tycker nog att du skall varken skall köpa den med länk eller läder.
Köp en Steinhart, Glycine eller någon valfri homage istället för 20% av priset på BB.

Jag kan verkligen inte förstå varför någon skulle vilja ge mer än 5000 sek för den klockan.

Utan att vara nostradamus så spår jag en verkligt usel prisutveckling på andrahandsmarknaden för den modellen..
 

Grön

Omega
2-Faktor
Jag tycker läder när det gäller BB. Av någon anledning tycker jag inte att det röda insertet gör sig så bra mot länken...
 

plexan

Cartier
länk! Lädret är riktigt snyggt men länk och det det snygga natot är nog helt klart en vinnare i längden!!

Jag tycker nog att du skall varken skall köpa den med länk eller läder.
Köp en Steinhart, Glycine eller någon valfri homage istället för 20% av priset på BB.

Jag kan verkligen inte förstå varför någon skulle vilja ge mer än 5000 sek för den klockan.

Utan att vara nostradamus så spår jag en verkligt usel prisutveckling på andrahandsmarknaden för den modellen..

För att det är något speciellt med den här klockan. Gillar och vill ha en hel del klockor såklart, men med black bayen är det något alldeles speciellt!! Värkar som väldigt många börjar få upp ögonen för denna klocka nu!
Tror att att denna kommer bli en riktig klassiker i framtiden. Hoppas jag hinner få ihop kosing till en snart! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
yja9ynuh.jpg



Uppenbart eller?
 

Mr Chance

Kalmar
Jag tycker nog att du skall varken skall köpa den med länk eller läder.
Köp en Steinhart, Glycine eller någon valfri homage istället för 20% av priset på BB.

Jag kan verkligen inte förstå varför någon skulle vilja ge mer än 5000 sek för den klockan.

Utan att vara nostradamus så spår jag en verkligt usel prisutveckling på andrahandsmarknaden för den modellen..

Roligt!
 

Molgan

Cartier
länk! Lädret är riktigt snyggt men länk och det det snygga natot är nog helt klart en vinnare i längden!!



För att det är något speciellt med den här klockan. Gillar och vill ha en hel del klockor såklart, men med black bayen är det något alldeles speciellt!! Värkar som väldigt många börjar få upp ögonen för denna klocka nu!
Tror att att denna kommer bli en riktig klassiker i framtiden. Hoppas jag hinner få ihop kosing till en snart! :)

Ja vi får se vem som får rätt.

Men bara för att hålla tråden levande, vad tycker du gör denna i mängden välgjorda dykare med 2824-2 utan egentligt egen identitet så speciell?

Ps. Jag hackar inte på urverket i sig, det är ett riktigt bra urverk.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Men bara för att hålla tråden levande, vad tycker du gör denna i mängden välgjorda dykare med 2824-2 utan egentligt egen identitet så speciell?

Ps. Jag hackar inte på urverket i sig, det är ett riktigt bra urverk.[/quote]

Novis som jag är gällande innehållet i klockan, är det obra?
Vad menar du med utan egen id?

Vänligen
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ja vi får se vem som får rätt.

Men bara för att hålla tråden levande, vad tycker du gör denna i mängden välgjorda dykare med 2824-2 utan egentligt egen identitet så speciell?

Ps. Jag hackar inte på urverket i sig, det är ett riktigt bra urverk.


Den är snygg? Räcker det?
Steinhart och hommager du nämner tidigare parasiterar på andra välkända märkens design. Hur speciell är deras "identitet"?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja vi får se vem som får rätt.

Men bara för att hålla tråden levande, vad tycker du gör denna i mängden välgjorda dykare med 2824-2 utan egentligt egen identitet så speciell?

Ps. Jag hackar inte på urverket i sig, det är ett riktigt bra urverk.

Det är ju just det som är grejen, den är ruskigt välgjord.
Sedan är ju Tudors identitet just den här, våga ta ut svängarna - blanda upp. Deras senaste modeller har visat att de verkligen går åt rätt håll.
Smak är ytterst personligt, men den kärlek som Black Bay, Pelagos och nya Chronon fått av klockälskare går inte att ta miste på. Det finns ett skäl till detta.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det är ju just det som är grejen, den är ruskigt välgjord.
Sedan är ju Tudors identitet just den här, våga ta ut svängarna - blanda upp. Deras senaste modeller har visat att de verkligen går åt rätt håll.
Smak är ytterst personligt, men den kärlek som Black Bay, Pelagos och nya Chronon fått av klockälskare går inte att ta miste på. Det finns ett skäl till detta.

Välgjord är ordet. Tycker min BB känns mer solid än den Rolex Exp2 jag hade innan. Den senare var dryga 10 år gammal iofs...
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Länk, BB-natot och ett annat läder. Gillar verkligen klockan, men det där fejkpatinerade lädret är ingen höjdare. o_O Påminner om en oversize skinnjacka med fårskinnskrage från 1983.
 

_z_

Omega
Om du har möjlighet så testa de båda på armen, jag gjorde det & får det inte riktigt att stämma med BB & länken så det blev lädret.

Har kompletterat med ett Isofrane gummi som jag kör på sommaren.
 

Molgan

Cartier
Men bara för att hålla tråden levande, vad tycker du gör denna i mängden välgjorda dykare med 2824-2 utan egentligt egen identitet så speciell?

Ps. Jag hackar inte på urverket i sig, det är ett riktigt bra urverk.

Novis som jag är gällande innehållet i klockan, är det obra?
Vad menar du med utan egen id?

Vänligen[/quote]

Nejdå, urverket är mycket dugligt och helt vansinningt prisvärt i sig, rätt grade och regulerat utan tvekan jämförbart med lite äldre Rolex verk typ 1565.
Med egen id menar jag att tudor aldrig varit annat än kusinen från landet till Rolex, men det kanske är dess identitet?

Tur iaf att vi inte har samma smak allihop :)
 
Topp