Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Black Bay

Diskussion i 'Diskussion' startad av digger, 16 februari 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. digger
    Trådstartare

digger Bannad

Jag har ägt en äkta Tudor Black Bay och fick för några veckor sedan förmånen att kolla in den första seriöst tillverkade replikan på den modellen på en klockträff i London och den var helt otroligt bra gjord, det enda som jag tyckte avvikte lite är rundningen på glasets ytterkant. Otroligt att de kan sälja den med A-2824-2 för typ 300 USD, 99,999% ser garanterat ingen skillnad. För de som köpt en klocka med läderarmband och vill ha ett i stål så är det ett väldigt lockande erbjudande bara för att få ett armband.
    Ber om ursäkt för att jag postar om replikor men jag är intresserad av alla klockor och tyckte detta var värt att dela och tror att det faller inom ramarna för tillåtna poster eftersom jag ägt den äkta klockan. Ber om ursäkt ifall jag har fel och undanlåter mig att posta bilder på replikan ifall det kan anses stötande.

2. farlig

farlig Torpare

nä det här var inget bra

K-S gillar detta.
  3. digger
    Trådstartare

digger Bannad

Kan du utveckla det lite mera tror du?

4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Bild?

morrism gillar detta.
  5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Vad är anledningen till posten? Att flagga och varna för välgjorda kopior eller att tipsa personer med tveksam moral att man kan komplettera sin läderuttrustade Black Bay med länk till lågt pris?

Det står, tycker jag, tydlig i forumbestämmelserna att vi inte diskuterar kopior i annat fall än i utbildningssyfte och då bild skall bifogas. Är man tveksam kontaktar man admin innan man postar.

Med risk för att jag kastar på bränsle i diskussionen så ställer jag mig tveksam att det sitter ett kvalitetsverk i klockan som håller måttet över tid samt att länk och klocka har den finish som orginalet har. Men jag kan ha fel.

K-S, Aquaracer2, David och 4 andra gillar detta.
  6. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    "Förmånen att...", "seriöst tillverkade" "otroligt bra gjord" & "lockande erbjudande" är beskrivningar som i detta sammanhang är ytterst olämpliga här på Klocksnack.

SimonJE, David och andheg gillar detta.
  7. andheg

andheg Friends of KS

Förmånen:(???????????

K-S och David gillar detta.
  8. Norrlänningen

Norrlänningen Präst

Din uppfattning kan mycket väl vara att den är välgjord, men jag är övertygad om att den inte är det.
    Hur många gånger har precis detta inte inträffat?

- wow vilken bra kopia. 99,9999% skulle aldrig se skillnad.

När man sedan pekar ut fem enkla detaljer som ser för hemska ut så får man ofta förklaringen att,

- jamen, gemene man skulle då aldrig märka något. Sen är ju prisskillnaden så stor att ja inte bryr mig iaf.

Nåväl. Det är skräp och skall behandlas som skräp. Insinuera inte att den skulle vara välgjord då den med all sannolikhet inte är det.

Wii, David, Icaras och 3 andra gillar detta.
  9. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Ja precis för hur kan det vara lockande när vi alla vill ha riktiga grejer? Och hur kan fejkgrejer vara seriöst tillverkade? IOM att det är en rutten jävla skitkopia så är ordet seriöst oanvändbart i sammanhanget. :shifty:

vikgul, David, Sirba och 1 annan gillar detta.
  10. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Förstår inte heller riktigt denna posten. Replikor/kopior som ser identiska originalet, där man försöker lura köparen att det är ett original är väl inget för ett klockforum? Så länge man inte vill varna och då är väl bilder på sin plats.

David gillar detta.
  11. Andrew

Andrew Borgare

Från:
    Danmark typ
    Google är fantastiskt. Denna usla samling kopior är det inte.

Och ja, det är samma digger då bilder av en GMT som presenterades här på klocksnack också används av digger2.

Skärmavbild 2014-02-16 kl. 09.06.51.png

Bauuer, David, Icaras och 2 andra gillar detta.
  12. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Åh fan, från ett fakeforum?

K-S, David och Andrew gillar detta.
  13. bonuspater

bonuspater Bonde

Den enda förmånen du hade var att ta klockan och slänga den i golvet allt vad du har för att följa upp med en höger på den som stod och representerade replikan.

K-S och David gillar detta.
  14. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tråden låses då den bryter mot en av de regler vi har på forumet. digger det är helt otillåtet att på detta sätt göra reklam för kopierade klockor. Jag vill inte se det upprepat!

Spenser66
    Admin

Galaxxy, andheg, K-S och 5 andra gillar detta.
  15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Mw79, K-S, laketwig och 8 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield