• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Black Bay

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

digger

Bannad
Jag har ägt en äkta Tudor Black Bay och fick för några veckor sedan förmånen att kolla in den första seriöst tillverkade replikan på den modellen på en klockträff i London och den var helt otroligt bra gjord, det enda som jag tyckte avvikte lite är rundningen på glasets ytterkant. Otroligt att de kan sälja den med A-2824-2 för typ 300 USD, 99,999% ser garanterat ingen skillnad. För de som köpt en klocka med läderarmband och vill ha ett i stål så är det ett väldigt lockande erbjudande bara för att få ett armband.
Ber om ursäkt för att jag postar om replikor men jag är intresserad av alla klockor och tyckte detta var värt att dela och tror att det faller inom ramarna för tillåtna poster eftersom jag ägt den äkta klockan. Ber om ursäkt ifall jag har fel och undanlåter mig att posta bilder på replikan ifall det kan anses stötande.
 

plattfot

Rolex
Vad är anledningen till posten? Att flagga och varna för välgjorda kopior eller att tipsa personer med tveksam moral att man kan komplettera sin läderuttrustade Black Bay med länk till lågt pris?

Det står, tycker jag, tydlig i forumbestämmelserna att vi inte diskuterar kopior i annat fall än i utbildningssyfte och då bild skall bifogas. Är man tveksam kontaktar man admin innan man postar.


Med risk för att jag kastar på bränsle i diskussionen så ställer jag mig tveksam att det sitter ett kvalitetsverk i klockan som håller måttet över tid samt att länk och klocka har den finish som orginalet har. Men jag kan ha fel.
 
Din uppfattning kan mycket väl vara att den är välgjord, men jag är övertygad om att den inte är det.
Hur många gånger har precis detta inte inträffat?

- wow vilken bra kopia. 99,9999% skulle aldrig se skillnad.

När man sedan pekar ut fem enkla detaljer som ser för hemska ut så får man ofta förklaringen att,

- jamen, gemene man skulle då aldrig märka något. Sen är ju prisskillnaden så stor att ja inte bryr mig iaf.

Nåväl. Det är skräp och skall behandlas som skräp. Insinuera inte att den skulle vara välgjord då den med all sannolikhet inte är det.
 

Boris Balkan

Fark you!
"Förmånen att...", "seriöst tillverkade" "otroligt bra gjord" & "lockande erbjudande" är beskrivningar som i detta sammanhang är ytterst olämpliga här på Klocksnack.

Ja precis för hur kan det vara lockande när vi alla vill ha riktiga grejer? Och hur kan fejkgrejer vara seriöst tillverkade? IOM att det är en rutten jävla skitkopia så är ordet seriöst oanvändbart i sammanhanget. :shifty:
 

KMS

Rolex
Förstår inte heller riktigt denna posten. Replikor/kopior som ser identiska originalet, där man försöker lura köparen att det är ett original är väl inget för ett klockforum? Så länge man inte vill varna och då är väl bilder på sin plats.
 

Andrew

Cartier
Google är fantastiskt. Denna usla samling kopior är det inte.

Och ja, det är samma digger då bilder av en GMT som presenterades här på klocksnack också används av digger2.

Skärmavbild 2014-02-16 kl. 09.06.51.png
 
B

bonuspater

Guest
Den enda förmånen du hade var att ta klockan och slänga den i golvet allt vad du har för att följa upp med en höger på den som stod och representerade replikan.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp