• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

JayJay

Rolex
Jag håller med om att den känns mindre än 116000 och 116200. Storleken känns dock identisk med Explorer 114270 tycker jag. Jag tror att det är den raka bezeln (vad heter det egentligen på svenska?) och de något smalare bandhornen som gör att det känns så.
Bezel=glasring (alt vridring på dykare). Blir tokig på att merparten av forumets medlemmar skriver det på engelska.
 

Enellios

Cartier
Asså. Jag älskar den nog mer på bild.
Har en sinn 556i på mig idag. Mäter 38,5. Den känns liten/lagom.
Nya BB 36, måste känna på det. Ingen kärlek vid första ögonkastet tyvärr....
Den gör sig bättre och ser större ut på bild, enligt mig. Tycker de stora visarna och index gjorde att övrig yta på tavlan kändes minimal då man såg den irl.
Tyvärr, hade verkligen sett fram emot denna:shifty:
 

Sammeh

Cartier
Asså. Jag älskar den nog mer på bild.
Har en sinn 556i på mig idag. Mäter 38,5. Den känns liten/lagom.
Nya BB 36, måste känna på det. Ingen kärlek vid första ögonkastet tyvärr....
Ja, storleken skrämde mig i början. Nu tycker jag dock att den är perfekt, förstår inte varför jag envisades med klockor på minst 40 mm tidigare. Kan tillägga att jag inte har tagit bort någon länkbit på mitt exemplar och jag har ca 17,5 cm runt handleden.
 

Lunkan30

Omega
Slänger mig bara hejdlöst rakt in i tråden med en fråga så hata mig inte ifall den redan är besvarad ..

Var tidigare inne hos Bergströms och provade den nya BB 36an på band. Den kändes direkt liten (och då har jag tunna handleder).
Undrar ifall den upplevs större på länk?
 

Sammeh

Cartier
Slänger mig bara hejdlöst rakt in i tråden med en fråga så hata mig inte ifall den redan är besvarad ..

Var tidigare inne hos Bergströms och provade den nya BB 36an på band. Den kändes direkt liten (och då har jag tunna handleder).
Undrar ifall den upplevs större på länk?
Ja, den upplevs betydligt större på både länk och efter en tid på armen. Jag testade också lädret först men det föll mig inte i smaken. Så testa länken innan du bestämmer dig!
 
Topp