• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

DonCiccio

Breitling
Nu när ni haft klockan ett tag, vad tycker ni? :)
Utöver det som sagts om hur väl den bärs till allt, utom möjligen smoking, så håller den tiden fantastiskt bra. Jag har haft min i drygt två månader nu och sedan den 9 augusti - 16 har den tappat drygt 8s. Rätt ok således ;). Jag har i stort sett använt den dagligen utom vid ett par tillfällen då dåligt samvete fått mig att ta en av mina andra klockor.
 

Sammeh

Cartier
Ja, det är smutt med SEL. Det var ju tvättdag för mina favoritnaton när jag fick lust att testa nåt annat än länk förut. Därav det något provocerande valet:)
Det grå Phoenixbandet var helt ok, tycker jag själv i alla fall.
image.jpeg
Är det 20 mm som sitter på? :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och inhouse. Det vore synd i så fall. Skulle bli för likt Explorern och verkligen signalera att "jag ville egentligen ha en Rolex men pengarna räckte bara till en Tudor".
Fast det är ju Tudors hela affärsidé att vara ett billigare och mer lekfullt alternativ till Rolex. :)
BB36 > Explorer 36
BB40 > Sub
BB 39 kommer komma 2017 eller 2018, det kan jag sätta min vänstra stortå på. :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Fast det är ju Tudors hela affärsidé att vara ett billigare och mer lekfullt alternativ till Rolex. :)
BB36 > Explorer 36
BB40 > Sub
BB 39 kommer komma 2017 eller 2018, det kan jag sätta min vänstra stortå på. :)
Du har antagligen rätt. Och det är mycket möjligt att den också blir helt fantastisk. Det vore ju trevligt om de i så fall väljer att använda kupat glas. I nuläget är jag helnöjd med min 36:a men samtidigt inte sämre än jag kan ändra mig om nästa generation blir ännu bättre!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har antagligen rätt. Och det är mycket möjligt att den också blir helt fantastisk. Det vore ju trevligt om de i så fall väljer att använda kupat glas. I nuläget är jag helnöjd med min 36:a men samtidigt inte sämre än jag kan ändra mig om nästa generation blir ännu bättre!
Blir det en BB 39 så lär den bli exakt som BB36 fast i 39mm. Tyvärr lär inte Tudor ge oss borrade bandhorn, kupat glas eller liknande. Tror det "blir" en storsäljare ändå. :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Fast det är ju Tudors hela affärsidé att vara ett billigare och mer lekfullt alternativ till Rolex. :)
BB36 > Explorer 36
BB40 > Sub
BB 39 kommer komma 2017 eller 2018, det kan jag sätta min vänstra stortå på. :)
Förr var det deras affärsidé ja. Idag, inte över huvud taget.

Tudor har ju dessutom en hel drös modeller som inte finns i Rolex sortiment.

Sedan, min åsikt i alla fall, ser jag inte att BB skulle vara särskilt lik sub, eller 6an en Exp.
 

break out

Omega
Hoppas också på en på 39 mm. Provade 36:an i veckan men den var tyvärr för liten tycker jag men i övrigt riktigt trevlig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men jag är uppriktigt nyfiken på vad du menar nu.

Vilka modeller ska Fastrider, Pelagos, North Flag, Heritage Chrono med flera föreställa?

Som sagt att det var budgetrollar innan, men idag? Hur?
Jag har inte nämnt de modellerna, jag har nämnt BB36 och BB40. Tudor lever bland annat på att de är "billigare Rolex", Rolex lillebror. Inget fel i det men ser inte hur man kan säga att det inte är så.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej. Jag tycker mycket om utseendet på bb36an med läderarmband. Vilka andra märken/ modeller finns det som ser ut på detta sätt? Jag letar men det finns mycket att välja på så tipsa gärna så jag slipper missa någon. Prisklassen är max 30k.
Mvh
 
Senast ändrad:

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hej. Jag tycker mycket om utseendet på bb36an med läderarmband. Vilka andra märken/ modeller finns det som ser ut på detta sätt? Jag letar men det finns mycket att välja på så tipsa gärna så jag slipper missa någon. Prisklassen är max 30k.
Mvh

Liknande, som i enkla klockor i stål, är tex Rolex Datejust, Rolex Explorer 1 och IWC Mark.
 
Topp