• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

denjohan

Rolex
Pledge Member
Tror du har helt rätt. Hur har jag kunnat missa denna sötnos? Tål den vatten?
2348068_xxl.jpg
Ja, 100 m
 

mglaum

Panerai
Den ser verkligen fin ut, tycker dock det är lite konstigt att den heter black bay. Försökte kika på en idag men dom hade ingen på Krons ur. Står emellan denna, black bay 41 och North Flag
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Förstår det, Så galet snygg!
Hur känns den jämfört med din speedy? Tänkte på att den är lite mindre..:)

De är ju så helt olika klockor att det är svårt att jämföra dem enbart utifrån diametern. Personligen skulle jag nog inte kunna bära en 42mm's klocka som inte är en kronograf. Tudorn sitter som en jädra smäck på mig! Men Speedyn är också vansinnigt bekväm men eftersom jag nästan enbart kör Tudorn nu för tiden känns ju 42mm rätt så svulstigt när den väl åker på.:)
 

Mvnordlander

Cartier
Smög in på Bergströms ur i Uppsala för att titta på en. Den enda klockan hade precis blivit såld sa kvinnan i butiken. Säkert någon rackare här.. Skulle komma in några fler exemplet om några veckor tror jag hon sa. Får väl fortsätta vänta på att få se 36an..
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
Var inne på Hours på Emporia i Malmö igår. De har en inne. Tyvärr måste jag dock säga att den var mindre än vad jag trodde och den föll därför inte mig i smaken. Däremot kändes jäkligt gedigen och solid. Hoppas på att den kommer som en 39a nästa år.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Var inne på Hours på Emporia i Malmö igår. De har en inne. Tyvärr måste jag dock säga att den var mindre än vad jag trodde och den föll därför inte mig i smaken. Däremot kändes jäkligt gedigen och solid. Hoppas på att den kommer som en 39a nästa år.
Var detta på länk eller läder? Den upplevda storleken skiljer sig i min mening ganska stort mellan dessa där den på länk upplevs som större.
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Mitt exemplar kom förra veckan, har väntat som en barn på julafton på den.
Blev dock besviken när jag testade den, inte alls lika fin i verkligheten som på bild.
Trodde den skulle bli ett bra komplement till min 16610LV och DJ, det var det inte :)
Så nu kommer det finnas ett ex på Nymans for grabs.
 

mglaum

Panerai
Hej Rusty,

Kan du inte berätta mer specifikt om varför du blev besviken, vad förväntade du dig och vad fick du? Vad var det som var dåligt eller som inte levde upp till förväntningarna?
 

mglaum

Panerai
Mitt exemplar kom förra veckan, har väntat som en barn på julafton på den.
Blev dock besviken när jag testade den, inte alls lika fin i verkligheten som på bild.
Trodde den skulle bli ett bra komplement till min 16610LV och DJ, det var det inte :)
Så nu kommer det finnas ett ex på Nymans for grabs.
Sorry för dubbelpost men jag missade att citera dig. V.v se ovan.
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Sorry för dubbelpost men jag missade att citera dig. V.v se ovan.

Vad jag hade förväntat mig var en beater i ett litet format.
När jag väl testade den kändes den mer som min DJ, fast enklare.
Jag hade förmodligen varit så rädd om den att jag fått till beater också.
Tyckte också att den kändes lite livlös, och så gillade jag inte den svarta hylsan vid kronan.

Hade jag inte haft en DJ hade jag antagligen köpt den, mycket klocka för pengarna.
Urtavlan och länken är bra, inte Rolexbra men bra.
Nu köper jag en Cartier Tank Solo och en G-shock istället :)
 
Topp