• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Traditional

Breitling
image.jpeg
Har denna sedan innan! Är lite sugen på den nya worldtimern från Sjö Sandström med:)
Så... vacker...
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Jahapp. Jag som identifierar mig som vintagekille med förkärlek för mögel, hudavlagringar och radium befinner mig i identitetskris. Allt på grund av den här jävla Black Bay 36an. :banghead:

Jag trodde inte att nya klockor kunde kittla så gött som denna gör. Tickar de flesta av mina boxar. Har prövat både på läder å länk. Gillar den. Med vintage som utgångspunkt är 36mm en trevlig storlek, mina 18,5cm handleder till trots.

Om mitt nervösa sinn bestämmer sig för det antar jag att det nu handlar om att sälja av och frigöra lite stålar... :confused:
På fredag blir det av. Första AD-köp för min del.. Kan man förvänta sig någon form av rabatt/möjlighet att jobba på priset på dessa? Om jag vill ha både länk och läder, tror ni det går att lösa?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Var just inne på Krons och kikade. Ingen prutmån alls, då den var ny, menade dem.. Ni som köpt, hur har det gått för er?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Dagen efter - fortfarande nöjd.

Blir lite ledsen över att fullänk endast räcker till 18.5-ish handleder. Jag fick beställt en extra länkbit att ha inför sommaren. Det säger lite om vem man ser som målgruppen för en 36mm klocka idag.

Denna klassiska storlek sitter ju klockrent på alla handleder!
IMG_5419.JPG
 

JStenman

Omega
2-Faktor
Dagen efter - fortfarande nöjd.

Blir lite ledsen över att fullänk endast räcker till 18.5-ish handleder. Jag fick beställt en extra länkbit att ha inför sommaren. Det säger lite om vem man ser som målgruppen för en 36mm klocka idag.

Denna klassiska storlek sitter ju klockrent på alla handleder!
IMG_5419.JPG

Galet fin, min köptarm bubblar... Jag som trodde att jag hade släppt tankarna om att köpa en BB 36mm!
 
  • Like
Reactions: PJW

Sammeh

Cartier
Dagen efter - fortfarande nöjd.

Blir lite ledsen över att fullänk endast räcker till 18.5-ish handleder. Jag fick beställt en extra länkbit att ha inför sommaren. Det säger lite om vem man ser som målgruppen för en 36mm klocka idag.

Denna klassiska storlek sitter ju klockrent på alla handleder!
IMG_5419.JPG
Vad gick en extra länkbit på?
 

Sammeh

Cartier
En fundering, hur sitter era ändlänkar på klockan? Mina glappar lite, dock inget som jag stör mig på utan snarare en fundering bara ;)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Konstigt, känns som att måtten borde vara samma på alla luggar och alla ändlänkar. Håller man klockan mot ljuset ser man en glipa mellan ändlänken och klockan..
Låter konstigt. Jag har förvisso bara haft min i snart 24h, men tycker länken känns som en av de mest välbyggda delarna av klockan. Kan du fixa bild?
 
Med de ändringarna skulle jag verkligen överväga köp...framförallt rosloggan känns som självklar.
Vet inte om den här bilden har postats i tråden innan, men där är en ytterligare en ändring som jag inte skulle ha något emot.

fullsizeoutput_ad8.jpeg
Tänkte att jag skulle störa mig betydligt mer på kronans glapp än vad jag gör såhär efter att jag har skaffat den. Känns lite mer "toolig" på något vis.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Med de ändringarna skulle jag verkligen överväga köp...framförallt rosloggan känns som självklar.
Vet inte om den här bilden har postats i tråden innan, men där är en ytterligare en ändring som jag inte skulle ha något emot.

fullsizeoutput_ad8.jpeg
Diggar krontuben på min. Ett mer eget uttryck och då den är svart, ingenting som drar särskilt mycket uppmärksamhet. En roslogga hade jag inte tackat nej till, däremot.
 

millez

Breitling
Så trevlig läsning denna tråd ger och många fina bilder! Klockan väcker ett riktigt köpsug men jag står inför ett dilemma som jag kanske kan få hjälp med av nån här inne.
Jag är rädd för att kronan ska skava mot ryggen på handen, den sticker ju ut en del? Eller hur upplever ni som äger klockan komforten?
Jag jämför som säkert en del andra redan gjort mellan denna och en Rolex Explorer 1. Någon som provat eller äger båda som kan beskriva om dom skiljer sig komfortmässigt? Mina ynkliga handleder mäter cirka 16cm om nu det spelar roll mellan dessa två ur.
 

Sammeh

Cartier
Så trevlig läsning denna tråd ger och många fina bilder! Klockan väcker ett riktigt köpsug men jag står inför ett dilemma som jag kanske kan få hjälp med av nån här inne.
Jag är rädd för att kronan ska skava mot ryggen på handen, den sticker ju ut en del? Eller hur upplever ni som äger klockan komforten?
Jag jämför som säkert en del andra redan gjort mellan denna och en Rolex Explorer 1. Någon som provat eller äger båda som kan beskriva om dom skiljer sig komfortmässigt? Mina ynkliga handleder mäter cirka 16cm om nu det spelar roll mellan dessa två ur.
Kan intyga att kronan inte känns överhuvudtaget, åtminstone inte på min handled. Har haft klockor med mindre men kantigare kronor och de har känts betydligt mer :) Det var ett tag sedan jag kände på en exp1, men skulle påstå att de känns likvärdigt
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Var riktigt sugen på en BB36 så jag laddade kortet och knatade in till min AD..
Väl på armen upplevdes den väldigt liten. Och det kommer från en person som har väldigt små handleder och aldrig haft "problem" med att bära 36mm-boetter tidigare, t.ex 116000, 116200 och liknande.

Är det fler som upplever den liten på handleden?
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Var riktigt sugen på en BB36 så jag laddade kortet och knatade in till min AD..
Väl på armen upplevdes den väldigt liten. Och det kommer från en person som har väldigt små handleder och aldrig haft "problem" med att bära 36mm-boetter tidigare, t.ex 116000, 116200 och liknande.

Är det fler som upplever den liten på handleden?
Med dagens mått mätt är det en mindre klocka. Sitter dock perfekt på mig, 18,5cm handleder. Men det är väl en smaksak. Tycker att den tvärtom bärs större än många andra 36or, åtminstone på länk.
 
Topp