• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Blackbay 36

Veckans I-landsproblem. Vet inte om jag ska beställa denna eller lägga till och köpa en Explorer 1... Självklart kommer Exploren stå/öka i värde men jag behåller klockor jag köper (oftast).

Jag har själv haft en Explorer 1 och jag tacklar inte arabiska siffror på skivan, jag tycker det är sjukt fult:) Det är såklart en smaksak
 
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Det ser ut som att de kör samma låda till alla klockor i heritage-serien. Hade en likadan till min Ranger.
Hur ser lådorna ut till andra Tudor? Är det lika månntro?
Bra kvalle på prylarna hur som helst! :happyhappy:

Jag har haft 2 Blackbay och en Pelagos innan, detta vara ca 1-2 år sedan så sedan dess har dom uppdaterat förstorat boxen samt att den är i lack:)
 

Zalath

Panerai
Skriv gärna ett utlåtande om länken och spännet när du har tid. Måste säga att jag tycker att klockan matchar din lägenhet väldigt bra! :)
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Bara att gratulera, helt såld på denna klockan visuellt. En teknisk fråga dock till de som har pejl på Tudor: när man nu går över till in-house verk på andra modeller, varför sätter man ETA i denna? Är det en prisfråga att man vill träffa en viss prispunkt eller har det att göra med att den är i en mindre storlek?
 
Bara att gratulera, helt såld på denna klockan visuellt. En teknisk fråga dock till de som har pejl på Tudor: när man nu går över till in-house verk på andra modeller, varför sätter man ETA i denna? Är det en prisfråga att man vill träffa en viss prispunkt eller har det att göra med att den är i en mindre storlek?


Ingen aning, men kan ju vara för att se om det blir en lyckad modell eller inte! Säljer dom mycket av denna kan jag nästan garantera att den kommer med inhouse nästa år:)
 

SdV

Omega
Jag var först besviken på att det var ett ETA i, men jag har tänkt om.
In-house betyder dyrare och mer kostsamt att serva. Detta är ju en klocka som måste användas!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tudors inhouseverk har ju 70 timmars gångreserv. Det betyder ju att den kan ligga i nästan tre dygn utan att stanna. ETA har väl ca 40-42 timmar? Det blir ungefär två dygn.
Vet inte om jag skulle vilja betala flera tusen extra för inhouse?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kan du se om det är solida ändlänkar?
Det är naturligvis en smaksak, men jag gillar att kronan sticker ut så pass mycket.
 
Topp