Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Chrono vs Tudor Chrono..

Diskussion i 'Diskussion' startad av iFKH, 13 juni 2015.

1. iFKH
    Trådstartare

iFKH Torpare

Funderar på en Tudor Chrono men eftersom mina handleder är ca 21 cm funderar jag på om en Oysterdate skulle bli för liten och en Heritage skulle sitta bättre. Nån med lite grövre handleder som kan lägga upp en bild? Gärna på Oystern...

2. Svenneboy

Svenneboy Torpare

Från:
    Karlstad
    En Heritage ser nog bättre ut på 21 cm handleder. Och jag råkar ha en till salu. 70330N med grå urtavla. Från slutet 2011 men sparsamt använd och i toppskick. Komplett med boxar och allt.
    Hör av dej om du är intresserad

Norrman73 gillar detta.
  3. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Skippa Oystern och köp en heritage blue. Ljuvlig! Och perfekt till sommarbrännan.

image.jpg

svesam, aspo, CapTaiN-MiFFo och 7 andra gillar detta.
  4. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tudor Oysterdate Chrono , är 40mm. Mycket klocka för pengar,ock mycket vacker.......... 3475341gross.jpg

svesam, Ruben, Criss Cross och 2 andra gillar detta.
  5. iFKH
    Trådstartare

iFKH Torpare

Det blev en grå Heritage.. och supernöjd. Kan dock inte släppa tanken på en oysterdate..

6. tgofswe

tgofswe Stadsbo

Från:
    shanghai
    håller med föregående

7. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Är den där din tror jag du vill sälja den till mig:hungry:

tgofswe gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Synd bara att färgerna är så dassiga IRL att man kräks och att lumen är helt obefintlig.

9. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Gnäll gnäll gnäll! Inget fel på färgerna, och på sommaren är det ju i princip ljust dygnet runt, vad ska du med lume till?

paradis gillar detta.
  10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Till att börja med kan jag tycka att en klocka IRL borde se ut som på produktbilderna. Det gör inte den, IRL ser den ut som en urtvättad gammal t-shirt i färgerna. Sen kan jag tycka att om man sätter lume på en tavla och på visare så ska skiten lysa också, vad är annars vitsen?

Peter cerwin gillar detta.
  11. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Sorry to say, men det är inte jättemånga klockor som ser ut som deras produktbilder. Jag kan hålla med om att färgerna inte är knivskarpa, medvetet eller ej. Lumen har jag inget att anmärka på.

12. Norrman73

Norrman73 Bonde

FInns den kvar?

13. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Du menar som den här ? Är inte det " patina " lol image.jpeg

svesam gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield