• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Day-date/ SERVICE

Oskar.

Breitling
Min favorit klocka har gått i graven och kronan har lossnat med tillhörande pinne(!!?)...

Jag söker ett bra Service ställe. Haft den inne på min lokala rolexhandlare och urverket måste plockas isär så de befara att de är ganska illa, de pratade om att eventuellt bryggan(?) var trasig

Gärna någon som utför reparationerna och inte skickar iväg den till ett servicecenter. Och som ni använt....

Klockan:
Tudor day-date, 2-tone
Ref. 94613
ETA 2834 (quick set)
I övrigt fungerar klockan klockrent, tiden är riktigt skarp och bytte main spring för några år sen.
 

Stephan

Omega
Jag har länge anlitat Wahlbergs Ur i Stockholm, han skickar inte iväg och är så vitt jag kan bedöma mycket duktig.
Men han har väldigt mycket att göra, så det tar sin tid i alla fall...

Urmakare verkar vara ett riktigt bristyrke.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Har också använt Wahlbergs, han har skrämt liv i en gammal omega med gott resultat samt lite glasbyten och annat smått.

Trevlig farbror men har oftast mycket att göra.

Men ett ETA ska väl inte vara något problem för valfri urmakare?

Mvh Robin
 

JohnDoe

Rolex
Mitt standardtips är alltid werner på ABC urmakaren, hornsgatan. En av sveriges mer välrenommerade urmakare.
 

6r15c

Omega
Min favorit klocka har gått i graven och kronan har lossnat med tillhörande pinne(!!?)...

Jag söker ett bra Service ställe. Haft den inne på min lokala rolexhandlare och urverket måste plockas isär så de befara att de är ganska illa, de pratade om att eventuellt bryggan(?) var trasig

Gärna någon som utför reparationerna och inte skickar iväg den till ett servicecenter. Och som ni använt....

Klockan:
Tudor day-date, 2-tone
Ref. 94613
ETA 2834 (quick set)
I övrigt fungerar klockan klockrent, tiden är riktigt skarp och bytte main spring för några år sen.
Om tiden är riktigt skarp och det är ju en självupdragande klocka så behöver du ju inte de överflödiga delarna.. Så som krona och axel det är bara till att plugga hålet på den så får du forumets hårdaste beater!
Upp med bilder på den igängade pluggen. :)
(Givetvis ironi!)
 
Topp