Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Day-date/ SERVICE

Diskussion i 'Vintage' startad av Oskar.k, 4 mars 2016.

1. Oskar.k
    Trådstartare

Oskar.k Torpare

Från:
    Knifetown
    Min favorit klocka har gått i graven och kronan har lossnat med tillhörande pinne(!!?)...

Jag söker ett bra Service ställe. Haft den inne på min lokala rolexhandlare och urverket måste plockas isär så de befara att de är ganska illa, de pratade om att eventuellt bryggan(?) var trasig

Gärna någon som utför reparationerna och inte skickar iväg den till ett servicecenter. Och som ni använt....

Klockan:
    Tudor day-date, 2-tone
    Ref. 94613
    ETA 2834 (quick set)
    I övrigt fungerar klockan klockrent, tiden är riktigt skarp och bytte main spring för några år sen.

2. Stephan

Stephan Torpare

Jag har länge anlitat Wahlbergs Ur i Stockholm, han skickar inte iväg och är så vitt jag kan bedöma mycket duktig.
    Men han har väldigt mycket att göra, så det tar sin tid i alla fall...

Urmakare verkar vara ett riktigt bristyrke.

Oskar.k gillar detta.
  3. mrt4

mrt4 Stadsbo

Har också använt Wahlbergs, han har skrämt liv i en gammal omega med gott resultat samt lite glasbyten och annat smått.

Trevlig farbror men har oftast mycket att göra.

Men ett ETA ska väl inte vara något problem för valfri urmakare?

Mvh Robin

Oskar.k gillar detta.
  4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Mitt standardtips är alltid werner på ABC urmakaren, hornsgatan. En av sveriges mer välrenommerade urmakare.

5. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Meckar han med Rolex/ Tudor då om man inte känner honom sen tidigare? Fått bilden av att han mest vill ta sig an gamla omega

6. AndersE

AndersE Bonde

7. 6r15c

6r15c Stadsbo

Om tiden är riktigt skarp och det är ju en självupdragande klocka så behöver du ju inte de överflödiga delarna.. Så som krona och axel det är bara till att plugga hålet på den så får du forumets hårdaste beater!
    Upp med bilder på den igängade pluggen. :)
    (Givetvis ironi!)

solex och Oskar.k gillar detta.
  8. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Hmm glömde det. Brukar funka om man är trevlig och hänvisar till hans goda rykte :)

Erik1 gillar detta.