• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Experter, se hit. SNOWFLAKE OMAN

sjstrm

Cartier
Okej, fick dom här bilderna av en bekant som pysslar med klockor som i sin tur fått det från en annan bekant...... Är själv nollställd när det kommer till Tudor och tänkte därför se vad folket har att säga.
Vid första anblick tycker jag det ser rätt trevligt ut, en Tudor Snowflake med Oman tavla.. Inte helt omöjligt kanske? Vid tydligare inspektion ser jag följande avvikelser:
Glaset är fel, skall vara förstoring över datum på denna referens ?
Serienr. säger 60-tal, referensen 9411 producerades ca: 1976-83 ?
Urverket, hur ser det ut ?

Vad tror panelen? Franken ? Fake ? Raritet ?
image1_7.JPG

IMG_2591.JPG


IMG_2592.JPG

IMG_2593.JPG

IMG_2594.JPG



IMG_2596.JPG


IMG_2595.JPG
 

Anlu

Omega
Den där är inte ok! Caset ser nytt ut, visarna är fel. Ganska stubbiga kronskydd? För mig är det en varningssignal när man ser ett sånt insert också. Även om man sett schyssta klockor med am-inserts så kändes det som att allt på denna var i samma kvalité som insertet.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Oman skulle aldrig köpt Tudor på den tiden. Det var väl bara Frankrike som var snikna och köpte Tudor. Eller finns det några andra issued Tudor?
 

sjstrm

Cartier
Sidnotis. Ägaren skulle ha 6k euro. Frågan är om han själv blivit lurad eller vem som står bakom detta ihopplock.
 
Topp