• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor, fan också!

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det var väl ett jävla velande.
Här, jag hjälper dig lite. ;)

Bebisar gillar Black Bay!
8704431157_659e350828_o.jpg


På Nato, till kavaj - funkar.
8606546843_6558f32f42_o.jpg


Black Bay älskar kyla och tycker färgglada vantar passar bra.
8549903292_891b9ca449_o.jpg


Black Bay matchar vilken Rolle som helst.
8530971413_7b7e8c7d3d_o.jpg


18k guld är fint, i små diskreta mängder.
8518803246_06f5cd8ce4_o.jpg


Alla gillar ruter.
8517671383_15743ef6f4_o.jpg


Black Bay har en sweet tooth.
8284944929_eec6259e39_b.jpg


Och till slut, den är classy.
8333414018_03452f2481_c.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Skull du köpa ferarri med volvo b18 motor? Du skulle nog iallafall tänka till innan du slog till.....;)

Är du bäng?? Fel jämförelse....för det är väl ändå inte så att ETA är crap.... Tvärtom....Sjukt bra shit....Inhouse märken försöker nog få det att se ut så för att få folk att köpa premium dinkor. Så kör de ändå ETA som bas i 90% av sortimentet. Köpa Ferarri eller en Audi....den jämförelsen hade jag köpt.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Är du bäng?? Fel jämförelse....för det är väl ändå inte så att ETA är crap.... Tvärtom....Sjukt bra shit....Inhouse märken försöker nog få det att se ut så för att få folk att köpa premium dinkor. Så kör de ändå ETA som bas i 90% av sortimentet. Köpa Ferarri eller en Audi....den jämförelsen hade jag köpt.
Inte alls bäng, bara en öl för mycket kanske.....;)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Är du bäng?? Fel jämförelse....för det är väl ändå inte så att ETA är crap.... Tvärtom....Sjukt bra shit....Inhouse märken försöker nog få det att se ut så för att få folk att köpa premium dinkor. Så kör de ändå ETA som bas i 90% av sortimentet. Köpa Ferarri eller en Audi....den jämförelsen hade jag köpt.

Du har givetvis helt rätt i det du säger, menar inte alls att eta 2824 är skit, det är ett kanonverk ! Frågan är ju faktiskt om man är lite realistisk och skulle göra ett test med ett eta 2824 verk och ett inhouse verk och låta 2 klockor sitta i watchwinders i en evighet tills dom slutar att ticka eller hacka efter och se vilken som överlever längst, den frågan kan man ju ställa sig........
 
C

China

Guest
Är du bäng?? Fel jämförelse....för det är väl ändå inte så att ETA är crap.... Tvärtom....Sjukt bra shit....Inhouse märken försöker nog få det att se ut så för att få folk att köpa premium dinkor. Så kör de ändå ETA som bas i 90% av sortimentet. Köpa Ferarri eller en Audi....den jämförelsen hade jag köpt.

Så är det, och det är ganska många "exklusiva" inhouse calibrar som verkar trötta vid en jämförelse med ETA:s gamla arbetshästar.;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Se till helheten. Sen kan du börja ragga på daviden och tvinga honom sälja sin BB för 20 snabba!
Jag såg den i vårsolen ...den stannar. :)

Du har givetvis helt rätt i det du säger, menar inte alls att eta 2824 är skit, det är ett kanonverk ! Frågan är ju faktiskt om man är lite realistisk och skulle göra ett test med ett eta 2824 verk och ett inhouse verk och låta 2 klockor sitta i watchwinders i en evighet tills dom slutar att ticka eller hacka efter och se vilken som överlever längst, den frågan kan man ju ställa sig........
Fast, det är ju inte ett realistiskt test. Ett mekaniskt urverk tar man hand om.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Att föredra inhouseverk har inte mycket med teknisk prestanda att göra, som det har sagts här; - ett Eta-baserat verk kan vara lika bra, om inte bättre än ett inhouseverk.

Det handlar bara om känslan när en tillverkare oberoende gör sina egna komponenter.
 

Smulan

Rolex
Är du bäng?? Fel jämförelse....för det är väl ändå inte så att ETA är crap.... Tvärtom....Sjukt bra shit....Inhouse märken försöker nog få det att se ut så för att få folk att köpa premium dinkor. Så kör de ändå ETA som bas i 90% av sortimentet. Köpa Ferarri eller en Audi....den jämförelsen hade jag köpt.

Men blir en automat mycket sämre än +/-10 sek per dygn? Att behöva ställa om klockan var och varannan dag för att hinna med bussen känns inte top of the line direkt. Ett baskarv på en bra klocka måste vara liten gångavvilkelse. /Mina två ören
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja men undra vem som skulle ticka längst i testet ? ;) Jag röstar på eta 2824 !
Jag har ingen aning. :)

Självklart har inhouse sin charm och prestige, men det är en intressant frågeställning om vad som faktiskt är bäst.
2824 är garanterat mest spritt, och har fortfarande ett bra rykte.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Men blir en automat mycket sämre än +/-10 sek per dygn? Att behöva ställa om klockan var och varannan dag för att hinna med bussen känns inte top of the line direkt. Ett baskarv på en bra klocka måste vara liten gångavvilkelse. /Mina två ören
Jag har en Vostok Amphibia för 500 spänn som felar +3 s/dag.
Just saying...
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag har ingen aning. :)

Självklart har inhouse sin charm och prestige, men det är en intressant frågeställning om vad som faktiskt är bäst.
2824 är garanterat mest spritt, och har fortfarande ett bra rykte.

Ja verkligen en intressant fråga iallafall:) ! Måste nog fan gå och klämma på en black bay framöver, synd bara att örebros urmakare inte är mycket att hänga i julgranen........Tudor vet dom väl knappt vad det är........
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ja verkligen en intressant fråga iallafall:) ! Måste nog fan gå och klämma på en black bay framöver, synd bara att örebros urmakare inte är mycket att hänga i julgranen........Tudor vet dom väl knappt vad det är........
Precis därför det är roligt med Tudor.
 

David

Bödeln
Har du fingrat på en Black Bay? Känsla och byggkvalitet kunde inte vara bättre, jämfört med många andra klockor med samma verk är det för mig helt uppenbart varför den kostar 4-5 gånger så mycket.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har du fingrat på en Black Bay? Känsla och byggkvalitet kunde inte vara bättre, jämfört med många andra klockor med samma verk är det för mig helt uppenbart varför den kostar 4-5 gånger så mycket.
...och samma melodi är det med Pelagos.
Två fullträffar.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Har du fingrat på en Black Bay? Känsla och byggkvalitet kunde inte vara bättre, jämfört med många andra klockor med samma verk är det för mig helt uppenbart varför den kostar 4-5 gånger så mycket.
Nej har faktiskt aldrig gjort det, skall absolut göra det framöver så kanske jag ändrar uppfattning.....:)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Seriöst? Vad är det för skojare till urmakare?
Så illa kanske det inte riktigt är :) Jag överdrev lite men dom har inte alls stort utbud av finare klockor i örebro. Den dyraste klockan dom har i örebro tror jag är planet ocean.......och dom har inga rolex alls eller tudor osv osv......
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Så illa kanske det inte riktigt är :) Jag överdrev lite men dom har inte alls stort utbud av finare klockor i örebro. Den dyraste klockan dom har i örebro tror jag är planet ocean.......och dom har inga rolex alls eller tudor osv osv......
Jo jag förstår vad du menar med utbud... Iof finns ju Västerås för Eskilstuna-klocknördarna (typ bara jag :p) där det finns Breitling, Rolex, Tudor m.m.
 
Topp