• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor, fan också!

Tias.F

Cartier
Jag är också intresserad av BB men är osäker på om färgen går hem live och om den är för stor. Någon som vet om det går att känna på Tudor live i göteborg?
 

_z_

Omega
Jag är också intresserad av BB men är osäker på om färgen går hem live och om den är för stor. Någon som vet om det går att känna på Tudor live i göteborg?
Tycker personligen att färgen går hem bättre live än på bild. Hur jag upplever den i längden får framtiden utvisa...

Ang storleken så beror det nog mest på vad du är van, jag tycker inte att den är stor alls.

SGS3 via Tapatalk.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag är också intresserad av BB men är osäker på om färgen går hem live och om den är för stor. Någon som vet om det går att känna på Tudor live i göteborg?
Satt en Pelagos och BB i fönstret igår. Båda på länk.

Edit: Hos Bergströms alltså.
 

JayJay

Rolex
Det är ju ganska enkelt egentligen. Man ska bara köpa en klocka i den prisklassen om man är säker på att man gillar 99% av allt med den. Gör man inte det, så kommer man flippa den.

Beror ju lite på vad man har för relation till prisklassen i fråga. För egen del resonerar jag som du men för vissa är det ju rent av en billig klocka lämpad som beater.

Förövrigt tycker även jag att det är ett lite småtråkigt verk i den här prisklassen. Hade inte låtit det hindra mig om jag var intresserad dock. 2824-verket är ju även om tråkigt så mycket pålitligt och billigt att serva. Har förövrigt aldrig tänkt på att modifieringarna kan härledas till den tid vilken den hyllar, en cool infallsvinkel.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Så illa kanske det inte riktigt är :) Jag överdrev lite men dom har inte alls stort utbud av finare klockor i örebro. Den dyraste klockan dom har i örebro tror jag är planet ocean.......och dom har inga rolex alls eller tudor osv osv......

Jag kan inte mer än hålla med! Vår ända Rolex AD fick ge upp när kravet om att hålla en viss kvantitet kom till!

Nu har Ringströms dessutom slutat ha några klockor över huvudtaget i butiken så nu kan du knappt få känna på en PO! :(

Jag tar gärna en sväng till V-ås om du är på!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Jag kan inte mer än hålla med! Vår ända Rolex AD fick ge upp när kravet om att hålla en viss kvantitet kom till!

Nu har Ringströms dessutom slutat ha några klockor över huvudtaget i butiken så nu kan du knappt få känna på en PO! :(

Jag tar gärna en sväng till V-ås om du är på!
Låter kanon! Visste inte att du var härifrån stan också:) kul! Ja vi får styra upp något någon helg framöver tycker jag!!!!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
6F56EB16-7E1B-4F3A-A3A1-B02DFDE72494-2398-000003C4A13D4229_zps2664178c.jpg


Ska man slå till på skin eller länk? Kan inte riktigt bestämma migo_O

Vad har ni BB ägare för erfarenheter om klockan? Hur känns kronan utan kronskydd?:tudor:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
6F56EB16-7E1B-4F3A-A3A1-B02DFDE72494-2398-000003C4A13D4229_zps2664178c.jpg


Ska man slå till på skin eller länk? Kan inte riktigt bestämma migo_O

Vad har ni BB ägare för erfarenheter om klockan? Hur känns kronan utan kronskydd?:tudor:
Hur den känns utan kronskydd? Ptja - bra? :)
På ett sätt blir det ett kronskydd då kronan skruvas fast på en tub (det röda vid kronan).
Så, kronan är enbart en del av ..."kronan", därmed mer stabilitet.

Länk, utan tvekan.
 

_z_

Omega
Ang länk eller skinn så är jag lite kluven med denna modell, tycker inte att den riktigt passar på originallänken. På läder så ser den klockren ut :)

Samtidigt så är det ju billigare att köpa till lädret eller annat band så testa och se i butiken.

Edit: För övrigt så medföljer även ett nylonband.

SGS3 via Tapatalk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju hur många coola läderband som helst att komplettera med, men bara en länk, så självklart länk!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ska man slå till på skin eller länk? Kan inte riktigt bestämma migo_O

Vad har ni BB ägare för erfarenheter om klockan? Hur känns kronan utan kronskydd?:tudor:
Tudorn gör sig helt klart bäst på skinnband. Dock är bandet som följer med för tunt. På länk blir den jäkligt trisst. Funderar du på länk är det Pelagosen som gäller.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Tudorn gör sig helt klart bäst på skinnband. Dock är bandet som följer med för tunt. På länk blir den jäkligt trisst. Funderar du på länk är det Pelagosen som gäller.

Vilket man vill ha länk eller inte så skulle jag nog ändå köpa den med länk och sen köpa till läder eller vad man nu vill ha efteråt.
 

_z_

Omega
Tudorn gör sig helt klart bäst på skinnband. Dock är bandet som följer med för tunt. På länk blir den jäkligt trisst. Funderar du på länk är det Pelagosen som gäller.
Ja det är det jag är inne på också, tycker att den ser riktigt tråkig ut på länk.

Själv så var jag i valet och kvalet men när jag såg den på länk så kände jag att lädret var det rätta, kommer aldrig att använda den på länk ändå.

Dock mycket enkelt val om man får se dem bredvid varandra, om länken tilltalar så är det ju bara att köpa den.

SGS3 via Tapatalk.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Är det inte olika med och utan länk? Sedan är väl knappast spännet gratis heller om man vill ha det?
Jag tror att om man skulle vilja sälja klockan vidare någon gång så kan det nog vara bra att ha länk. Finns ju massor med fina armband till bra priser man kan köpa till klockan när man väl köpt den.
 

_z_

Omega

Tack:)

För att återgå till trådens ämne. Som nån skrev, om det inte finns nåt annat du vill ha för samma pris så köp.

Jag har under några veckor nu sett denna i fönstret på Bergströms och bara tyckt att den är det vackraste. Gled in på NK och kikade om det fanns nåt jag hellre ville ha, inte. Har länge sneglat på planet ocean som ju är dyrare men den föll platt i jämförelse. Ja ja, urverket förstås. Men va fan, är ju denna jag vill ha så förra lördagen köpte jag den :)

Länk eller läder. Är bra om man kan kika på bägge, på många dykare väljer man ju automatiskt länk för att möjligtvis komplettera senare. På denna tycker jag att det är lite annorlunda men det är ju en ren smaksak.

Larsa.

SGS3 via Tapatalk.
 
Topp