• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor gör unik Black Bay till Only Watch - Wow!

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tycker den blev mycket lyckad! Att välja länken från (gissningsvis) nya Ranger tycker jag är ett klockrent val då originalet också hade raka ändlänkar.

Skulle gärna ha den där i samlingen. Kan även nöja mig med en vanlig röd BB med ett svart insert, jag är inte kinkig nånstans ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om vi nu ska börja med det där ...då kan jag börja posta bilder på Submariners, från 50-talet och framåt. ;)

En haltande jämförelse eftersom Submarinern aldrig gått ur produktion...

Let's face it. Tudor har gått Omega all over the place. Sålt sin själ till penningen. Härmed måste ju Tudor betraktas som ett förtappat varumärke! Må Tudor för evigt brinna tillsammans med Tag Heuer och Omega på bålet för märken utan inspiration! :D
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
En haltande jämförelse eftersom Submarinern aldrig gått ur produktion...

Let's face it. Tudor har gått Omega all over the place. Sålt sin själ till penningen. Härmed måste ju Tudor betraktas som ett förtappat varumärke! Må Tudor för evigt brinna tillsammans med Tag Heuer och Omega på bålet för märken utan inspiration! :D
Gode gud, låt Glycine få en ny VD som tycker att heritage-vägen är värd att gå...
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Förstår men förstår ändå inte grejen. Ballt att det bara finns en men varför för dom pengarna ska man välja fuskvintage när man har råd med den riktiga? Isf ska man ha båda tycker jag.
Ska man prata utseende hade de gärna fått skippa de röda detaljerna på tavlan och bezelinsertet och haft ändlänkar på.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den skarpt, tråkigt att den inte har ändlänkar, men dom håller väl den till sin förlaga i utseendet. Hade gärna sett en variant på Basel 16 med matt tavla och "ny" lume.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kul klocka, men tycker de borde haft kvar submariner på tavlan. Generellt, så tycker jag nog Tudor ska fortsätta göra homager, som skiljer sig från originalet mer, men med lite lånade element, typ BB och Pelagos.
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Känns väldigt mycket Kingston. Vet inte riktigt vem som lockas av detta? Det känns varken nytt eller vintage. Tror man skulle tröttna väldigt snabbt på den.

Angående endlinksen så fanns både raka och formade till dessa. Lite synd att de valde en smallcrown som mall då BC's är betydligt råare. Dels hade man sluppit den hemska sekundvisaren och dels hade man kunnat fläska på en härlig 8mm krona som gett klockan lite presence. Nu ser den bara ut som en random Tudor BB/MKII Kingston. Lite cred ska de ändå ha då de iaf gör en hommage för att hylla en egen modell och inget annat.

Att det inte står vare sig OYSTER eller SUBMARINER på den är nog helt enkelt för att inte Rolex låter dem. :)
 

Point Blank

Cartier
Riktiga ändändlänkar och skippa de röda detaljerna så vore det en riktig killer. En black bay med svart bezel har jag suktat efter ett tag.
 
Topp