Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor garanti och Hours Malmö

Diskussion i 'Diskussion' startad av speffy, 20 september 2015.

  1. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Jag har en Tudor BB som är knappt en månad gammal. Är mycket nöjd med klockan överlag men hittade lite damm eller dyligt som sitter under glaset. Är kanske inte hela världen då det bara syns i direkt solljus men är ändå något jag stör mig på eftersom jag vet att det finns där och klockan är som sagt helt ny. Jag var på Hours emporia i Malmö eftersom dom är återförsäljare för Tudor och dessutom har egen service i butiken. Jag fick otroligt dåligt bemötande och fick tillsvars att jag fick vända mig till där jag köpt klockan, vilket är långt ifrån där jag bor. Påpekade att Tudor har världsgaranti och att där står i deras garantipapper jag fick med klockan att man kan vända sig till vilken återförsäljare man vill världen över. Fick då till svar att de kunde skicka klockan till Tudor men att detta skulle ta runt 2 månader samt kosta mig ett par tusenlappar trots att klockan är under garanti och inte ens en månad gammal. Är det verkligen såhär Tudor jobbar med sin världsgaranti eller är det Hours butiken som inte har någon känsla för kundbemötande och service? Jag vet i alla fall vart jag inte kommer vända mig när det är dax för en ny dinka :mad:
     
  2. RicVin

    RicVin Mr fredagsmys

    Inlägg:
    9.583
    Skulle tro att det är Hours som har taskig koll!!
     
    vikgul, Icaras, Aquaracer2 och 4 andra gillar detta.
  3. Biffbert

    Biffbert Friends of KS

    Inlägg:
    703
    Finns massa fall där butiken säger en sak och tillverkaren en annan. Hör av dig direkt till Tudor och se vad de säger istället :)
     
    yonsson och Hugii gillar detta.
  4. noeLLY

    noeLLY Stadsbo

    Inlägg:
    395
    dom hade nog på känn att du köpt den av gråhandlare och vill göra det svårt för dig. Gå dit igen och prata med dom, tar inte 2 månader! Kanske att du får stå för fraktkostnader.
     
  5. Bingoraalf

    Bingoraalf Biskop

    Inlägg:
    2.435
    Från:
    Malmö
    Hours lallar... du har världsgaranti och behöver inte stå för några kostnader
     
  6. wayne

    wayne Friends of KS

    Inlägg:
    3.573
    Vart har du köpt klockan?
     
  7. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Jag köpte klockan här på forumet. Nä då var det som jag misstänkte men kan inte förstå en butik som agerar på detta sätt när det är servicen och kundbemötande de lever på i dessa tider. Ska kontakta Bergströms i veckan så får jag se hur de bemöter mig annars får jag gå direkt till Tudor
     
  8. daviden

    daviden Karl X Admin

    Inlägg:
    9.196
    Från:
    Malmö
    Jag hade gått till Bergströms i Malmö istället.
     
    Bojke, Omen och Daro gillar detta.
  9. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Ska ringa dom i morgon. Har en 6 mil till Malmö så tråkigt att köra ner om man får liknande svar där
     
  10. KenKun

    KenKun Biskop

    Du kan alltid ringa först?
     
  11. djupdykaren

    djupdykaren Bonde

    Inlägg:
    170
    Tyvärr så har dom på hours ingen kundkänsla alls varit där ett antal ggr lika illa alltid med alla anställda.
    Frakt kan du få betala om dom inte själv kan reparera.
     
    par gillar detta.
  12. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Haha var ju precis det jag skrev :)
     
  13. KenKun

    KenKun Biskop

    :)
     
  14. POO

    POO Präst

    Inlägg:
    1.162
    Så någon här kränger dåliga dinkor.... Badguy nästa?
     
  15. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Nej kan jag faktiskt inte beskylla säljare för då klockan var helt ny och det tog 2 veckor innan jag själv uppmärksamma det. Det är väl i så fall snubben som gjorde kvalitetskontrollen som inte var tillräckligt uppmärksam
     
    yonsson gillar detta.
  16. Asplund

    Asplund Friends of KS

    Inlägg:
    5.051
    Från:
    Förorten
    Lugna dig nu. Ett dammkorn under glaset är inget att skrika badguy över... helvete.
     
    Samps, vonbahr, Omen och 7 andra gillar detta.
  17. yonsson

    yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

    Inlägg:
    28.501
    Från:
    GBG
    Tråkigt, men sånt händer. Hade själv ett dammkorn under glaset på min JLC efter att den fått en helservice på garantin. Mailade JLC och skällde, de ringde upp och ordnade (gratis) transport samt skickade verktyg från Schweiz till Amsterdam där de har reparationscenter för att kunna fixa det snabbare. Efter cirka två veckor hade jag den tillbaka på handleden.

    Som andra sagt; ring tillverkaren om AD strular.
     
    falten och Gummo gillar detta.
  18. alfgren

    alfgren Biskop

    Inlägg:
    1.738
    Finns flera exempel på ADs som tar frakt eller administrationskostnad för att skicka iväg klockan. Bara att söka runt lite. Sen är bemötandet under all kritik ändå men det är en annan fråga.
     
  19. POO

    POO Präst

    Inlägg:
    1.162
    För jag var ju gravallvarlig...
     
  20. Asplund

    Asplund Friends of KS

    Inlägg:
    5.051
    Från:
    Förorten
    Då är mitt förslag att använda så kallade smileys, det är ett ypperligt bra sätt att skilja på allvar och ironi.
     
    Urkul, konkas, Callxx och 3 andra gillar detta.
  21. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Okej tack för era synpunkter. Då finns där i alla fall hopp och det bevisar bara att Hours är ute och cyklar och inte förstått hur man bedriver en butik och får nöjda kunder.
     
  22. POO

    POO Präst

    Inlägg:
    1.162
    Vilka kunder? De har inte sålt någon klocka...
     
  23. POO

    POO Präst

    Inlägg:
    1.162
    Mer spännande utan.
     
  24. yonsson

    yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

    Inlägg:
    28.501
    Från:
    GBG
    Via en bild på dammet! :)
     
    Landshark gillar detta.
  25. Asplund

    Asplund Friends of KS

    Inlägg:
    5.051
    Från:
    Förorten
    ok..
     
  26. Mr Chance

    Mr Chance Velourmannen

    Inlägg:
    7.965
    Och med den attityd de har lär de nog inte göra det framöver heller...
     
    Richie, Zed, vonbahr och 4 andra gillar detta.
  27. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Ska se om jag kan lyckas få en bild på det. Kanske blir svårt då det bara syns i solljus men ska göra ett försök :)
     
  28. speffy
    Trådstartare

    speffy Bonde

    Inlägg:
    76
    Nä precis men jag skrev får nöjda kunder. Det är mycket troligt att dom inte har några kunder över huvudtaget med den attityden :)
     
  29. POO

    POO Präst

    Inlägg:
    1.162
    Vilken attityd? Skicka klockan till tillverkaren? Det är de knappast ensamma om att föreslå. Att det ska ta två månader? Knappast deras fel heller! Vilja ha betalt? Heller inte ensamma om. Att de ligger långt ifrån där du bor? Inte heller något de kan råda över.
     
    noeLLY, Omega87 och Gold gillar detta.
  30. Denke

    Denke Drottning Kristina Admin

    Inlägg:
    12.291
    Från:
    Stockholm
    Vad de däremot kan råda över är trevligt bemötande, efterköpskänslan för det märke de representerar genom sitt AD-skap och insikten om att den enda konkurrensfördelen man har som AD gentemot gråhandlare är sin förmåga att skapa mervärde genom snygg, proaktiv och proffsig hantering av de människor som besöker butiken.
     
    Samps, Chami, Zed och 25 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield