• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor garanti och Hours Malmö

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag har en Tudor BB som är knappt en månad gammal. Är mycket nöjd med klockan överlag men hittade lite damm eller dyligt som sitter under glaset. Är kanske inte hela världen då det bara syns i direkt solljus men är ändå något jag stör mig på eftersom jag vet att det finns där och klockan är som sagt helt ny. Jag var på Hours emporia i Malmö eftersom dom är återförsäljare för Tudor och dessutom har egen service i butiken. Jag fick otroligt dåligt bemötande och fick tillsvars att jag fick vända mig till där jag köpt klockan, vilket är långt ifrån där jag bor. Påpekade att Tudor har världsgaranti och att där står i deras garantipapper jag fick med klockan att man kan vända sig till vilken återförsäljare man vill världen över. Fick då till svar att de kunde skicka klockan till Tudor men att detta skulle ta runt 2 månader samt kosta mig ett par tusenlappar trots att klockan är under garanti och inte ens en månad gammal. Är det verkligen såhär Tudor jobbar med sin världsgaranti eller är det Hours butiken som inte har någon känsla för kundbemötande och service? Jag vet i alla fall vart jag inte kommer vända mig när det är dax för en ny dinka :mad:
 

noeLLY

Cartier
dom hade nog på känn att du köpt den av gråhandlare och vill göra det svårt för dig. Gå dit igen och prata med dom, tar inte 2 månader! Kanske att du får stå för fraktkostnader.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Jag köpte klockan här på forumet. Nä då var det som jag misstänkte men kan inte förstå en butik som agerar på detta sätt när det är servicen och kundbemötande de lever på i dessa tider. Ska kontakta Bergströms i veckan så får jag se hur de bemöter mig annars får jag gå direkt till Tudor
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Ska ringa dom i morgon. Har en 6 mil till Malmö så tråkigt att köra ner om man får liknande svar där
 
Tyvärr så har dom på hours ingen kundkänsla alls varit där ett antal ggr lika illa alltid med alla anställda.
Frakt kan du få betala om dom inte själv kan reparera.
 
  • Like
Reactions: par

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Tudor BB som är knappt en månad gammal. Är mycket nöjd med klockan överlag men hittade lite damm eller dyligt som sitter under glaset. Är kanske inte hela världen då det bara syns i direkt solljus men är ändå något jag stör mig på eftersom jag vet att det finns där och klockan är som sagt helt ny. Jag var på Hours emporia i Malmö eftersom dom är återförsäljare för Tudor och dessutom har egen service i butiken. Jag fick otroligt dåligt bemötande och fick tillsvars att jag fick vända mig till där jag köpt klockan, vilket är långt ifrån där jag bor. Påpekade att Tudor har världsgaranti och att där står i deras garantipapper jag fick med klockan att man kan vända sig till vilken återförsäljare man vill världen över. Fick då till svar att de kunde skicka klockan till Tudor men att detta skulle ta runt 2 månader samt kosta mig ett par tusenlappar trots att klockan är under garanti och inte ens en månad gammal. Är det verkligen såhär Tudor jobbar med sin världsgaranti eller är det Hours butiken som inte har någon känsla för kundbemötande och service? Jag vet i alla fall vart jag inte kommer vända mig när det är dax för en ny dinka :mad:
Tråkigt, men sånt händer. Hade själv ett dammkorn under glaset på min JLC efter att den fått en helservice på garantin. Mailade JLC och skällde, de ringde upp och ordnade (gratis) transport samt skickade verktyg från Schweiz till Amsterdam där de har reparationscenter för att kunna fixa det snabbare. Efter cirka två veckor hade jag den tillbaka på handleden.

Som andra sagt; ring tillverkaren om AD strular.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns flera exempel på ADs som tar frakt eller administrationskostnad för att skicka iväg klockan. Bara att söka runt lite. Sen är bemötandet under all kritik ändå men det är en annan fråga.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Okej tack för era synpunkter. Då finns där i alla fall hopp och det bevisar bara att Hours är ute och cyklar och inte förstått hur man bedriver en butik och får nöjda kunder.
 

POO

Panerai
Nä precis men jag skrev får nöjda kunder. Det är mycket troligt att dom inte har några kunder över huvudtaget med den attityden :)

Vilken attityd? Skicka klockan till tillverkaren? Det är de knappast ensamma om att föreslå. Att det ska ta två månader? Knappast deras fel heller! Vilja ha betalt? Heller inte ensamma om. Att de ligger långt ifrån där du bor? Inte heller något de kan råda över.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken attityd? Skicka klockan till tillverkaren? Det är de knappast ensamma om att föreslå. Att det ska ta två månader? Knappast deras fel heller! Vilja ha betalt? Heller inte ensamma om. Att de ligger långt ifrån där du bor? Inte heller något de kan råda över.

Vad de däremot kan råda över är trevligt bemötande, efterköpskänslan för det märke de representerar genom sitt AD-skap och insikten om att den enda konkurrensfördelen man har som AD gentemot gråhandlare är sin förmåga att skapa mervärde genom snygg, proaktiv och proffsig hantering av de människor som besöker butiken.
 
Topp