• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor garanti och Hours Malmö

Vad de däremot kan råda över är trevligt bemötande, efterköpskänslan för det märke de representerar genom sitt AD-skap och insikten om att den enda konkurrensfördelen man har som AD gentemot gråhandlare är sin förmåga att skapa mervärde genom snygg, proaktiv och proffsig hantering av de människor som besöker butiken.
Tack!
 

POO

Panerai
Vad de däremot kan råda över är trevligt bemötande, efterköpskänslan för det märke de representerar genom sitt AD-skap och insikten om att den enda konkurrensfördelen man har som AD gentemot gråhandlare är sin förmåga att skapa mervärde genom snygg, proaktiv och proffsig hantering av de människor som besöker butiken.

Absolotut, det jag ville ha sagt var att de inte agerar på ett sätt mycket skiljt från många andra. Och på ett mer allmänt plan förstår jag om man är avigt inställda till de som är för snåla att handla men gärna kräver service som kostar pengar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Absolotut, det jag ville ha sagt var att de inte agerar på ett sätt mycket skiljt från många andra. Och på ett mer allmänt plan förstår jag om man är avigt inställda till de som är för snåla att handla men gärna kräver service som kostar pengar.

Jag kan också förstå, men tyvärr är det som @alfgren skriver ovan. Det enda som händer är att det skapas mer affärer för gråhandlare. Att andra gör likadant är ingen bra förklaring. Tvärtom är det ju bara ett ännu större incitament för en AD att varje dag se till att vara bra och ha kundfokus.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Vilken attityd? Skicka klockan till tillverkaren? Det är de knappast ensamma om att föreslå. Att det ska ta två månader? Knappast deras fel heller! Vilja ha betalt? Heller inte ensamma om. Att de ligger långt ifrån där du bor? Inte heller något de kan råda över.
Den dåliga attityden jag fick när jag kom in i butiken såklart vad annars?. Att de ska ta två månader kunde de påverka eftersom butiken hade egen verkstad, men ett erbjudande om att dom kunde hjälpa mig fanns inte på tal. Vad som var på tal var dåligt bemötande och de kan de i största grad påverka, eller du har en annan uppfattning?
 

jandan

Panerai
In my book, är man AD måste man visa respekt för märket. Jag förutsätter att AD får betalt av TUDOR vid ett eventuellt garanti-ärende.
Mao handlar det i detta fallet om hur man bemöter en kund. OM TUDOR inte står för rep-kostnad kan man ju förstå inställningen,
men jag har svårt att tro att AD själva står för det. Men någon som vet bättre kanske kan upplysa en som inte vet.. ping @Denke kanske vet?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
In my book, är man AD måste man visa respekt för märket. Jag förutsätter att AD får betalt av TUDOR vid ett eventuellt garanti-ärende.
Mao handlar det i detta fallet om hur man bemöter en kund. OM TUDOR inte står för rep-kostnad kan man ju förstå inställningen,
men jag har svårt att tro att AD själva står för det. Men någon som vet bättre kanske kan upplysa en som inte vet.. ping @Denke kanske vet?

Ansvarsfördelningen vid garantiärenden har diskuterats i massor av trådar och där förklaras det rätt bra (någon sökknapps-ninja kan säkert länka... :) ).

För egen del, som kund, så känns det ju egentligen inte så relevant hur ett garantiärende blir löst mellan AD och tillverkare. Jag vill ju bara bli trevligt bemött och få min klocka fixad. Som AD torde ju också det vara prio ett. Särskilt om AD vill att man ska komma tillbaka. Det är de där små sakerna som är själva mervärdet med en AD, tycker jag.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Var svårt att fånga på bild och få en rättvis uppfattning men gjorde ett försök. Kanske är jag som är för petig men vid en helt ny klocka tycker jag att den ska vara helt fläckfri. Ni ser ett vitt sträck mellan 50-55.
image.jpeg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ansvarsfördelningen vid garantiärenden har diskuterats i massor av trådar och där förklaras det rätt bra (någon sökknapps-ninja kan säkert länka... :) ).

För egen del, som kund, så känns det ju egentligen inte så relevant hur ett garantiärende blir löst mellan AD och tillverkare. Jag vill ju bara bli trevligt bemött och få min klocka fixad. Som AD torde ju också det vara prio ett. Särskilt om AD vill att man ska komma tillbaka. Det är de där små sakerna som är själva mervärdet med en AD, tycker jag.
Håller med dig!
Men den här AD:n verkar knappt vilja att man ska komma dit i förstahand. Var inne för att testa en black bay och säljaren börjar direkt med att fråga om jag skulle gå dit för att testa och sen köpa på nätet. Han fortsatte sen med att prata skit om uret.se och berättade skräckhistorier om klockor som levererats utan urverk mm. Kände mig oskyldigt anklagad. Tänkte ge butiken en chans till vid ett annat tillfälle, men efter dålig service även den gången så gav jag upp.. Kommer köpa min Tudor någon annanstans i framtiden.. De har förlorat mig som kund!
 

noeLLY

Cartier
Vad de däremot kan råda över är trevligt bemötande, efterköpskänslan för det märke de representerar genom sitt AD-skap och insikten om att den enda konkurrensfördelen man har som AD gentemot gråhandlare är sin förmåga att skapa mervärde genom snygg, proaktiv och proffsig hantering av de människor som besöker butiken.

Det är alltid så att folk blivit "illa behandlade" "förnedrad" "kränkt" "dåligt bemötande" från flertalet butiker i landet! Kan säkert stämma i många fall men många gånger tror jag att det handlar om att folk inte får som dom vill. Jag har svårt att se att butikspersonal är så otrevliga som det oftast beskrivs!
 

noeLLY

Cartier
Den dåliga attityden jag fick när jag kom in i butiken såklart vad annars?. Att de ska ta två månader kunde de påverka eftersom butiken hade egen verkstad, men ett erbjudande om att dom kunde hjälpa mig fanns inte på tal. Vad som var på tal var dåligt bemötande och de kan de i största grad påverka, eller du har en annan uppfattning?
Hur var attityden? Var det något du kände av direkt när du steg in?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var svårt att fånga på bild och få en rättvis uppfattning men gjorde ett försök. Kanske är jag som är för petig men vid en helt ny klocka tycker jag att den ska vara helt fläckfri. Ni ser ett vitt sträck mellan 50-55.
image.jpeg
image.jpg

Har man väl sett det så är det kört. Störde mig varje dag på dammkornet vid 56min-markeringen tills det blev åtgärdat. Tycker det är illa att de inte erbjuder sig fixa din på plats, det räcker ju att öppna, plocka ut och blåsa rent.
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Hur var attityden? Var det något du kände av direkt när du steg in?
Jag presenterade mitt problem och nämnde även att klockan inte var köpt i deras butik och då var deras attityd att de inte var de minsta intresserade av att hjälpa mig utan jag fick vända mig till de jag köpt klockan av.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är alltid så att folk blivit "illa behandlade" "förnedrad" "kränkt" "dåligt bemötande" från flertalet butiker i landet! Kan säkert stämma i många fall men många gånger tror jag att det handlar om att folk inte får som dom vill. Jag har svårt att se att butikspersonal är så otrevliga som det oftast beskrivs!

Hur kommer det sig då att en majoritet av butikerna som nämns i olika trådar på ex KS faktiskt får positiva omdömen och har nöjda kunder? Tänk om det faktiskt är så att de butiker som får kritik faktiskt får det för att det i viss mån är befogat?
 

Hmpson

Cartier
Det är alltid så att folk blivit "illa behandlade" "förnedrad" "kränkt" "dåligt bemötande" från flertalet butiker i landet! Kan säkert stämma i många fall men många gånger tror jag att det handlar om att folk inte får som dom vill. Jag har svårt att se att butikspersonal är så otrevliga som det oftast beskrivs!
Det har jag inga som helst problem med att se. Däremot så får bra bemötande och trevlig personal ofta för lite cred.
 
Misstänker att den där butiken inte lär finnas kvar så länge till. Det där är ett typiskt beteende när det tappas affärer till "gråhandlare" och dylikt och pengarna i företaget börjar tryta. Bitterhet och desperation börjar man kasta skit på "dom andra". Gör hellre tvärtom så händer det grejer.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Var svårt att fånga på bild och få en rättvis uppfattning men gjorde ett försök. Kanske är jag som är för petig men vid en helt ny klocka tycker jag att den ska vara helt fläckfri. Ni ser ett vitt sträck mellan 50-55.
image.jpeg
Det finns ett likvärdigt vid 1 min markeringen också som på din bild syns lika tydligt som det du påtalar. Har du sett det och det är en ny klocka så är det kört, bara att fixa så sover du bättre. Tycker inte du är petig då det är en ny klocka, jag är om möjligt värre än du med nya klockor.
 

Rulle

Audemars
hours är en riktigt dålig butik !!
när jag är på emporia brukar jag gå in där och ställa "nybörjar" frågor och leka allmänt dum för att höra deras allmänt idiotiska svar (dom är riktigt okunniga....)

ett ex. frågar vad det är för urverk i en BB
-det är automatiskt, kolla på hemsidan , där står allt....

vet i alla fall att det är ägarns föräldrar som står i butiken mest och dom hade klockbutiken på burlövscenter innan...
och ja är man van vid att sälja modeklockor så väntar jag mig ingen bra service(kan tillåmed sträcka mig till att ur & penn har bättre service)

KÄRA HOURS PÅ EMPORIA
NI HAR NU TVÅ VAL...
ANTINGEN SÅ HYR NI IN KOMPETENT PERSONAL ELLER SÅ STÄNGER NI NER SKITEN...


bojkott av butiken på typ lördag?
tänker mig stor folksamling med arga skyltar som vägrar att släppa in folk i butiken och så öppnar vi upp en KS popup shop utanför å kränger dinkor :D
 
Topp