• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Heritage Black Bay 36 eller Sjöö Sandström - Royal Steel, 36mm

Vilken klocka?

  • Tudor Heritage Black Bay 36

    Röster: 94 72.3%
  • Sjöö Sandström - Royal Steel, 36mm

    Röster: 38 29.2%

  • Totala väljare
    130

P-F

Breitling
Första lite dyrare klocka, skulle behöva lite synpunkter och hjälp från er mer inbitna då jag själv är ny i gemet.
sitter o funderar mellan dessa två, vilken skulle ni köpa och varför, eller har ni ett annat alternativ? Som ni ser
så gillar jag lite mindre klockor smala handleder,
 

sventon

Omega
Jag har provat båda klockorna och de är bekväma och känns välgjorda. Utseendemässigt tycker jag att Royal Steelen är snäppet vassare. Är kravet att inte ha datum så är det BBn du vill ha. Om jag inte missminner mig sitter det ett ETA 2824-2 i båda klockorna så det är ingen skillnad där heller. Sen är det alltid roligare med svenskt kan jag tycka :)

EDIT: Du har även see-through på SS men en täckt baksida på BBn
 

Moody

Rolex
Första lite dyrare klocka, skulle behöva lite synpunkter och hjälp från er mer inbitna då jag själv är ny i gemet.
sitter o funderar mellan dessa två, vilken skulle ni köpa och varför, eller har ni ett annat alternativ? Som ni ser
så gillar jag lite mindre klockor smala handleder,
Jag röstar på BB36, varför? För att jag gillar utseendet på den mera :)
Sen skulle det vara bra om du lade upp ett kort på båda klockorna du funderar på, så underlättar det lite när man röstar! :)
 
  • Like
Reactions: P-F

Ruben

Rolex
Tjejen har en SS RS som är fantastisk med den vita MOP tavlan.
Det ända jag kan klaga på är att länken är lite rasslig.

Men om du är kille så tycker jag du ska köra på BB36.
Tycker helheten är bättre på den än SS RS.

Sitter ETA i tudorn, sellita i SS RS
 

P-F

Breitling
Första lite dyrare klocka, skulle behöva lite synpunkter och hjälp från er mer inbitna då jag själv är ny i gemet.
sitter o funderar mellan dessa två, vilken skulle ni köpa och varför, eller har ni ett annat alternativ? Som ni ser
så gillar jag lite mindre klockor smala handleder,

RS_36_S.png grid-m79500-0001.png
 
Bra smak. Båda är riktigt fina. En gammal 36 mm Explorer 1 är vassare men är dyrare. Om du kan leva med distansringen på kronan på Tudor och avsaknaden av datum tycker jag du ska köra på den. Men som sagt du kan inte gå fel med någon av dem.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Först och främst kan vi ju gratulera till god smak när det gäller urval. Sedan skulle man ju vilja veta vad som lockar med respektive klocka för att kunna ge dig smakråd eller eventuell annan klocka som uppfyller dina kriterier. Tudorn är cool och sticker ut mer, medans SS är mer allround i min bok. Som många sagt, datum eller utan datum?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Tudor, faller mig mer i smaken. Inte mer komplicerat än så:)
Knalla in hos någon AD, testa båda och kör på magkänslan!
 
  • Like
Reactions: P-F

biglebowski

Breitling
Blev det någon av dessa och isåfall vilken blev det och varför? Sitter själv i EXAKT samma sits för tillfället nämligen.

Är det någon här som haft båda? Vad är era recensioner?

mvh
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Röstade på Tudor! Tycker den utseendemässigt ser mycket bättre ut. Har också testat den på mina smala handleder och den satt som handsken. Har dock inte testat SjööS så jag kan inte jämföra i komfort.
 

Åskviggen

Panerai
Känner spontant att det handlar väldigt mycket om syfte. Är det en dressklocka du vill ha (sjöö sandström)? Eller söker du en lite mer "beatig" klocka, då tycker jag att du ska välja Tudor. Personligen tycker jag att Tudorklockan är mer mångsidig och roligare, men valet är ditt!
Lycka till.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Klart det ska vara det svenska alternativet om skillnaderna är så små (som de förvisso inte är!).
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Om vi mot förmodan skulle blanda in list priset i ekvationen så är jämförelse inte rättvis. Vad säger ni?
 

Cryssarn

Rolex
Jag har provat båda klockorna och de är bekväma och känns välgjorda. Utseendemässigt tycker jag att Royal Steelen är snäppet vassare. Är kravet att inte ha datum så är det BBn du vill ha. Om jag inte missminner mig sitter det ett ETA 2824-2 i båda klockorna så det är ingen skillnad där heller. Sen är det alltid roligare med svenskt kan jag tycka :)

EDIT: Du har även see-through på SS men en täckt baksida på BBn
Tudor använder dock KIF och Triovis istället för Incabloc och Etachron som standard ETA verk använder
 
Topp