• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tudor Heritage Black Bay Steel

Martinez

Omega
IMG_3454.PNG
Hej!
Har sålt av en hel del på senare tid, dock inte här utan på tratten, och samlar ihop för ett nyinköp. Vad tycker ni om nya Black bay steel som släpptes nu på Basel? Tycker själv den ser riktigt het ut. Gillar att den ser mer borstad och ruffig ut och den röda texten Nån som vet när man kan köpa den på hemmaplan?
Tack för ett grymt forum!!!
 
Tveksam, är dock generellt skeptiskt mot dykare med stålbezel. Datumet gör det inte heller bättre, inte heller att jag föredrar den första generationen Black Bay mer än den nya. Saknar rosen och smiley-texten :(
 

MAIN

Cartier
På bild ser den riktigt tuff ut :)
Ett stort plus för mig att den har datum.
Om det stör finns ju de övriga BB ...
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Tudors nitade länkar gillade jag verkligen inte.
Ser snyggt ut på bild men inte i verkligheten.
 
  • Like
Reactions: PCB

Renstroom

Cartier
2-Faktor
45k för TT?! Är inte det sjukt billigt? Riktigt guld, eller plätterat?
Läste i en artikel på hodinkee att det är någon form av snikvariant på guldet i mittlänkarna och kronan. Men att bezel och ändlänkar är i solitt guld.

Tudor has opted for what it calls "gold-capped" components, but what you might know this technique from the vintage watch world as "gold-fill." We could get into the gritty details of how this is done, but what you need to know is that the result is a thicker, more durable layer of gold. In the case of the crown, there's .6mm of gold, and in the case of the links there is .25mm of gold. Both the end links and the bezel are solid gold
 

simsalabim

Breitling
Någon som vet när denna modellen kommer lanseras? Om den har 35k som listpris, hur mycket tror ni den kommer kost hos gråhandlare och hur lång tid kan det ta innan den hamnar där?
 

simsalabim

Breitling
De har lagt upp en ny bild på den på deras instagram och i kommentarerna skrev någon att klockan nu finns i butiker. Någon som vet något om den har kommit till svenska butiker?
 

HenrikJohansson

Breitling
Om du jämför med "vanlig" BB typ svarta - Hur gör den sig med metall bezelen? Gillar det röda detaljerna på både bezelen och tavlan
Lite tuffare och fräschare än den svarta. Ytterligare lite sportigare. Jag gillade stål bättre än jag trodde. Just nu tycker jag det är den bästa hittills.
Jag gillar ju blåa bättre än den svarta skall jag tillägga.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Lite tuffare och fräschare än den svarta. Ytterligare lite sportigare. Jag gillade stål bättre än jag trodde. Just nu tycker jag det är den bästa hittills.
Jag gillar ju blåa bättre än den svarta skall jag tillägga.
Tack - Samma känsla som jag får av bilderna. Ruskigt sugen på den men lär dröja till hösten innan svensk AD ens ser skymten av den
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Riktigt ball! Får lite Breitlingfeeling, inte från tavlan dock ska tilläggas, men i övrigt.
 

MAIN

Cartier
Provade BB Steel på Selfridges idag. På läderbandet. Listar 2500 pund. Ett rimligt pris.

Sitter som en smäck. Gillar den oväntat mycket! Hmm ...

Riktigt god läsbarhet. Mångsidig. Funkar nog både på kontoret, konferensen och på fritiden. Bra balans mellan funktion (läsbarhet, vridring, datum, inhouseverk med 70 timmar), dress (lite bling är det allt) och sport (200 meter, borstad etc.).

Vad är listpriset i Sverige?
 

simsalabim

Breitling
Provade BB Steel på Selfridges idag. På läderbandet. Listar 2500 pund. Ett rimligt pris.

Sitter som en smäck. Gillar den oväntat mycket! Hmm ...

Riktigt god läsbarhet. Mångsidig. Funkar nog både på kontoret, konferensen och på fritiden. Bra balans mellan funktion (läsbarhet, vridring, datum, inhouseverk med 70 timmar), dress (lite bling är det allt) och sport (200 meter, borstad etc.).

Vad är listpriset i Sverige?
34 380 kr. 2 500 pund låter mycket bättre tycker jag :)
 
Topp