Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Hydro 1200

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chevelle, 1 september 2013.

1. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Skulle vilja höra lite omdömen om just Tudor Hydro 1200, om någon har en eller haft en. Är sjukt sugen på en sådan men har än så länge bara dreglat över dessa på Chrono24, men ska väl bege mig till Rob E och klämma lite vad det lider... men vore som sagt kul att höra hur andra upplever den.

2. JayJay

JayJay Biskop

Denna har gått mig helt förbi. Gick in o kikade på den på chrono nu. Spontant gör den ingenting för mig. Dessutom är den djävligt stor.

3. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Jag har haft en. Mkt tung klocka! Körde först vit tavla och bytte senare till svart. Körde den på gummi. Otroligt ball och gediget byggd klocka. Stor dock. Längesedan jag såg den hos både Rob och Krons. Kanske finns någon enstaka AD som har kvar i lager.

vonbahr gillar detta.
  4. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Några bilder:

Min arm är nog rätt "normal"-size. Ca 18cm runt. Klockor på 40mm sitter bäst. Har man lite grövre armar bär nog upp den snyggast. Ej känt på länken men tycker den är snygg. Tror den upplevs som aningen mindre på länk då gummit är rejält tjockt.

Jens och Bojke gillar detta.
  5. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Riktigt snygg, har runt 19,5cm så det borde funka!En sån ska jag ha!! Tackar för bilder...

Bojke gillar detta.
  6. par

par Friends of KS

Sådär tycker jag. Känns som något seiko kunde byggt om man tittar på design. Lite omega ploprof över den så kanske kan vara ett roligare alternativ?

yonsson gillar detta.
  7. Jakob B

Jakob B Bonde

Från:
    Kalmar
    Allt för liten urtavla enligt mig, texten får nästan inte plats

8. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Tavlan ser bara liten ut för att vridringen är gigantisk samt att texten är så stor. De kunde istället dragit ner på textstorleken.

9. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Håller med. Total obalans mellan urtavla och klockbredden. Dessutom, vem fan har designat tim- och minutvisarna? Nån som brukade rita snoppar på toaletterna i skolan ...? :)

fredrikb och Jakob B gillar detta.
  10. ZQT

ZQT The Banker

Haha, vad fan är det där?

yonsson gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Snoppvisare. Nuff said. :)

CaptainOats, Jakob B, par och 3 andra gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield