Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Tudor Jumbo på eBay

Diskussion i 'Diskussion' startad av M.L., 13 juni 2013.

1. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Jag har länge letat efter en Tudor Jumbo som inte är en day date utan bara har datumet. Gärna vit och gärna på länk. Denna ser ok ut tycker jag (man kan inte få allt, dvs länk i detta fall):
    http://www.ebay.com/itm/ROLEX-TUDOR...998654422?pt=Wristwatches&hash=item35c897bdd6
    Har vi någon på forumet som kan se om den verkar kosher, eller om det finns några uppenbara fel som ett otränat öga som mitt inte upptäcker.

Ilux gillar detta.
  2. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Spontant ser den rätt ut men med lite härjad boett. Man kan kanske misstänka att originallänken givit upp pga hårt brukande. Ändlänkarna ser ut att ha gnagt en del på boetten.

Visarna såg oförskämt fräscha ut, relumat eller utbytt?

3. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Som Scaramanga säger. Visarna ser ju nästan fabriksnya ut.

4. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Tack för input!

Den ser ju rätt så risig ut på baksidan. Är detta ett problem (utöver det estetiska)?

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Ser väl ok ut men inget topp-ex. Amatörmässigt polerad. Som en parentes har jag aldrig sett en vit jumbo, de är silver.

6. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Intressant. Jag kan svära på att jag har sett vita. Men det är väl färgåtergivningen som spökar. Silvrigt fungerar också bra (tror jag utan att ha sett den i verkligheten).

7. M.L.
    Trådstartare

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
Mårtenssons ur Brookfield